خروج-نیروهای-اسرائیلی-از-شهر-جنین-فلسطین

ارتش اسرائیل پس از حمله گسترده بر شهر جنین در کرانه باختری اشغالی که منجر به کشته شدن ۱۲ تن و فرار هزارن فلسطینی از اردوگاه جنین شد، از این شهر خارج شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت صحت فلسطین اعلام کرده که در نتیجه حمله اسرائیل در شهر جنین، بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند که حال ۲۰ تن از آنان وخیم گزارش شده است.

این حمله ارتش اسرائیل، پرتاب راکت از سوی گروه‌های فلسطینی به سمت نواحی جنوبی اسرائیل و حمله نیروهای اسرائیلی بر دو سایت تولید سلاح حماس در غزه را نیز در پی داشت.

در جریان این حمله گسترده نیروهای اسرائیلی که روز دوشنبه آغاز شد‌ه بود، یک اسرائیلی نیز کشته شده است.

طبق گزارش‌ها، در پی این حمله روز گذشته یک فلسطینی در تل آویو با موتر به عابران پیاده برخورد کرد و سپس با چاقو به چند نفر دیگه حمله کرد که در نتیجه هشت تن زخمی شدند. گروه حماس مسوولیت این اقدام را بر عهده گرفته است.

در اردوگاه پناهندگان جنین که در آن بیش از ۱۴ هزار نفر زندگی می‌کنند، نیروهای حماس، جهاد اسلامی و جنبش فتح با برپایی موانع با حمله‌های نیروهای اسرائیلی مقابله می‌کردند.

آب و برق این اردوگاه و بخش‌هایی از شهر به دلیل حفاری‌هایی که بلدوزرهای اسرائیل برای یافتن تسلیحات نیروهای فلسطینی انجام داده بودند، قطع بود.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان حمله اسرائیل، بیش از سه هزار نفر از ساکنان اردوگاه پناهندگان جنین را تخلیه کرده است.

 

 

خروج نیروهای اسرائیلی از شهر جنین فلسطین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد