سازمان-ملل-به-قره‌باغ-هیات-اعزام-می‌کند

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرده است که این سازمان پس از ۳۰ سال برای نخستین بار به منطقه بحران‌زده قره‌باغ هیات اعزام خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان متحد گفته که این سازمان در پایان هفته جاری هیاتی را با هدف ارزیابی نیازهای بشردوستانه به منطقه «قره‌باغ» اعزام خواهد کرد.

سخنگوی سازمان ملل گفته است: «دولت آذربایجان و سازمان ملل بر اعزام یک هیات به این منطقه توافق کرده‌اند و این هیات در پایان این هفته وارد قره‌باغ خواهد شد».

او با این که سازمان ملل به علت وضعیت سیاسی پیچیده نزدیک به ۳۰ سال وارد این منطقه نشده، گفت: این تیم ۱۰ نفره که مقام‌های دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل آن را هدایت خواهند کرد، در صدد ارزیابی وضعیت میدانی و تعیین نیازهای بشردوستانه برای افرادی است که در این منطقه مانده یا از آن آواره شده اند.

به گفته سخنگوی سازمان ملل، باید به خاطر داشت که همه باید به قوانین بین المللی به ویژه آنچه به حقوق بشر مرتبط می‌شود، احترام بگذارند.

اخیرا اتحادیه اروپا در پی مهاجرت گسترده ارامنه از قره‌باغ، خواستار اعزام یک هیات از سوی سازمان ملل به این منطقه شد.

درچند روز گذشته هزاران نفر از باشندگان منطقه قره‌باغ کوهستانی (ناگورنو قره‌باغ) که جمهوری آذربایجان هفته گذشته بر آن مسلط شد، به رغم وعده علی‌اف به ارمنستان فرار کرده‌اند.

منطقه قره‌باغ کوهستانی بیش از یک قرن پیش در دوران حکومت اتحاد جماهیر شوروی سابق به خاک جمهوری آذربایجان ضمیمه شد. بیشتر ساکنان این منطقه را ارامنه‌ها تشکیل می‌دهند.

سازمان ملل به قره‌باغ هیات اعزام می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد