خروج-نیروهای-خارجی-کلید-صلح-افغانستان-است

ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفته است که خروج نیروهای خارجی از افغانستان میتواند یک اقدام مهم در راستای تحقق صلح در این کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: ضمیر کابلوف نماینده ویژه پوتین در افغانستان اظهار داشت: ما به ایفای نقش سازنده برای مشارکت در روند صلح افغانستان برای پایان دادن به جنگ داخلی در این کشور مصمم هستیم.
کابلوف گفته است که برای دیدار با مقامات پاکستانی به اسلام‌آباد سفر کرده،  روسیه و پاکستان تلاش‌های آمریکا برای توافق با طالبان از جمله خروج نیروهای خارجی از این کشور را تحت نظر دارند و از ان استقبال میکنند.
این دیپلمات تاکید کرده است: خروج نیروها امریکایی از افغانستان گامی کلیدی در مسیر طولانی برقراری صلح در افغانستان خواهد شد.
کابلوف افزوده که در دیدار با مقامات پاکستانی دو طرف درباره مسایل کنونی افغانستان و مذاکرات هیئت آمریکایی با طالبان گفت‌وگو کردند اما هیچکدام از دو کشور از جزئیات مذاکرات مطلع نیستند.
به گفته نماینده ویژه پوتین در افغانستان، مسکو و اسلام‌آباد از نتیجه گفت‌وگوها اطلاع ندارند و اظهارات «زلمی خلیلزاد» نماینده  ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز تصویری کاملی از مذاکرات را ارائه نمی‌دهد.

خروج نیروهای خارجی کلید صلح افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد