ایجاد-اجماع-منطقوی؛-هدف-اساسی-زلمی-خلیل‌زاد

زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ خاص وزارت امور خارجه امریکا در دیدار با مقامات حکومت وحدت ملی تصریح نمود که هدف سفرش به کشورهای منطقه، ایجاد اجماع منطقوی به منظور آغاز پروسۀ صلح بوده است.

به گزارش افغان نیوز: در این دیدار که شام دیروز در ارگ ریاست جمهوری انجام شد، سترجنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور، استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، اعضای تیم مذاکره کنندۀ حکومت با طالبان و شماری از شخصیت های ملی و رهبران احزاب سیاسی حضور داشتند.

داکتر خلیلزاد جزئیات سفرش را به کشورهای منطقه، هند، چین و امارات متحدۀ عربی ارائه کرده، گفت که هدف سفرش به کشورهای منطقه ایجاد اجماع منطقوی به منظور آغاز پروسۀ صلح بود و پس از سفر به کابل، به این سفرها ادامه خواهد داد. همچنان موصوف در این دیدار به پرسش های مطرح شده از سوی اشتراک کننده گان، پاسخ ارائه نمود.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور از تلاش های داکتر خلیلزاد در راستای آغاز مذاکرات صلح با طالبان ستایش نموده، گفت که در افغانستان اجماع کامل برای آوردن صلح وجود دارد. هر دو جانب بر آغاز پروسۀ صلح تحت مالکیت افغان ها، تاکید کردند.

سیما سمر، رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر روز گذشته طی یک کنفرانس خبری تصریح نمود که ما از تلاش‌ها برای تحقق صلح در صورتی استقبال می‌کنیم که گفت‌وگوها بصورت مستقیما با مردم افغانستان صورت گیرد.

این درحالی است که روز گذشته، رییس جمهور اشرف غنی در گردهمایی روحانیون اهل تصوف و عرفان کشور گفت؛ یکی از دلایل افراطیت امروز بیگانه‌شدن از اصل می باشد، زیرا تا زمانی که خود را نشناسیم، تاریخ و تمدن اسلامی را شناخته نمی‌توانیم.

ایجاد اجماع منطقوی؛ هدف اساسی زلمی خلیل‌زاد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد