دادگاه-عالی-اخراج-گروهی-پناهجویان-را-غیر-قانونی-اعلام-کند

سیاست مداران و فعالان حقوق بشر پاکستان از دادگاه عالی این کشور خواسته‌اند که اخراج گروهی مهاجران افغانستان را غیر قانونی و خلاف قانون اساسی اعلام کند.

به گزارش افغان نیوز؛ روزنامه دان پاکستان گزارش کرده که 15 سیاست مدار و فعال حقوق بشر پاکستان روز گذشته (چهارشنبه، 10 عقرب) دادخواستی را برای جلوگیری از اخراج گروهی مهاجران غیر قانونی به دادگاه عالی این کشور سپرده اند.

سیاست مداران و فعالان حقوق بشر پاکستان در دادخواست شان گفته‌اند که این تصمیم به معنای معکوس‌کردن سیاست ۴۵ ساله‌ پاکستان برای میزبانی از مهاجران و پناهجویان و فراتر از «صلاحیت‌های محدود» حکومت موقت مطابق قانون اساسی پاکستان است.

در داد خواست آنان آمده است: «از آن‌جایی که این بازگرداندن داوطلبانه نیست و دولت افغانستان نیز این امر را تسهیل نمی‌کند. این امکان وجود دارد که بسیاری از کسانی‌ که اخراج می‌شوند از سرما و گرسنگی بمیرند؛ از جمله شهروندان پاکستانی و پناهندگان واقعی که هرگز فرصتی برای اثبات ادعای حقوقی خود نداشتند».

آنان خواسته است که مانع بازداشت و اخراج اجباری کسانی شوند که اسنادی همانند کارت شناسایی (پی‌اوآر)، کارت شهروندی افغانستان، پرونده‌ پناهندگی در کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و یا برگه‌ پیش‌غربالگری توسط شرکای این نهاد را دارند.

سیاست مداران و فعالان حقوق بشر پاکستان از دادگاه عالی این کشور خواسته‌اند که مانع «بازداشت، اخراج اجباری و آزار و اذیت‌» هرکسی که ادعای تولد و حق شهروند پاکستان را دارد، شود.

این رسانه در گزارش خود آورده است که تا کنون این دادخواست برای استماع در دادگاه پذیرفته نشده است.

این در حالی است که با پایان مهلت پاکستان برای اخراج مهاجران غیر قانونی، وزارت امور مهاجرین افغانستان اعلام کرد که روز گذشته دست‌کم 12 هزار مهاجر کشور از مرز تورخم وارد کشور شده‌اند.

مقام‌های ا.ا اسلامی از آمادگی کامل برای انتقال مهاجران اخراج شده از پاکستان خبر داده و گفته که کمیته‌ای برای انتقال رایگان آنان به مناطق شان ایجاد شده و صدها موتر به نقطه صفری تورخم رسیده است.

دادگاه عالی اخراج گروهی پناهجویان را غیر قانونی اعلام کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد