پولیس-بازداشت-پناهجویان-غیر-قانونی-را-آغاز-کرده-است

با پایان مهلت دولت پاکستان برای اخراج مهاجران و پناهجویان «غیرقانونی»، رسانه‌های این کشور گزارش داده‌اند که پولیس پاکستان روند بازداشت این مهاجران را آغاز کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ جیو نیوز گزارش داده است که پولیس پاکستان امروز (چهارشنبه، 10 عقرب) شماری از مهاجران غیر قانونی را از شهرهای کراچی، راولپندی و برخی دیگر شهرهای این کشور بازداشت و در مراکز نگهداری انتقال داده است.

این رسانه در گزارش خود آورده که گروه بزرگی از نیروهای پولیس در منطقه‌ «سهراب گوت» کراچی به مهاجران و پناهجویان از طریق بلندگوها هشدار می‌دهند تا نیمه‌‌شب امروز به کشور خود برگردند.

مقام‌های محلی پولیس پاکستان در منطقه‌ چمن نیز اعلام کرده‌اند که ده‌ها مهاجر غیرقانونی بازداشت و به مراکز نگهداری منتقل شده‌اند.

طبق گزارش جیو‌نیوز، تا اکنون 5‌ هزار نفر از سوی پولیس پاکستان به مراکز نگهداری منتقل شده‌اند.

مقام‌های پاکستان گفته‌اند که مهاجران و پناهجویان غیرقانونی پس از طی مراحل قانونی از مراکز نگهداری به کشورشان بازگردانده می‌شوند.

این در حالی است که سخنگوی ا.ا در واکنش به اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان گفته است که کشورهای میزبان با مهاجران افغان باید رفتار مبتنی بر حسن همجواری، اسلامی و عاطفه بشری داشته باشند و از اخراج اجباری آنان خودداری کنند.

ریچاد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل برای حقوق بشر افغانستان نیز در واکنش به اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان گفته است که اسلام‌آباد با توقف اخراج اجباری مهاجران افغان از وقوع یک بحران دیگر جلوگیری نماید.

پولیس بازداشت پناهجویان غیر قانونی را آغاز کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد