دختران-در-شبکه‌های-اجتماعی-در-معرض-آزار-و-اذیت-قرار-دارند

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) با نشر گزارشی گفته دختران در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از افراد در معرض آزار و اذیت سایبری هستنند.

به گزارش افغان نیوز؛سازمان یونسکو همزمان با روز جهانی دختران در فناوری اطلاعات و ارتباطات، گزارشی منتشر کرده و گفته که آزار و اذیت سایبری در بین دختران بسیار بیشتر از پسران است.

یونسکو در ادامه گزارش خود آورده است آزار و اذیت سایبری دختران باعث حواس پرتی و ایجاد اخلال در روند یادگیری برای دختران می‌شود. 
دبیرکل سازمان ملل متحد نیز با انتشار یک پست در ایکس، خواستار حمایت بیشتر از دختران در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات شد. گوترش اشاره کرد که زنان کمتری نسبت به مردان به اینترنت دسترسی دارند و این مانع دستیابی آنها به فرصت برابر برای کار است. 
بر اساس یافته‌های گزارش یونسکو، رسانه‌های اجتماعی، دختران جوان را در معرض طیف وسیعی از ویدئوهای نامناسب از جمله محتوای جنسی و ترویج استانداردهای بدن ناسالم و غیر واقعی قرار می‌دهند که بر سلامت و رفاه روانی تأثیر منفی می‌گذارد.
به نقل از گزارش دختران نوجوان دو برابر بیشتر از پسران احساس تنهایی می کنند و از اختلالات خوردن رنج می برند.
بر اساس آمار 32 درصد از دختران نوجوان پس از تماشای محتوای شبکه اجتماعی انستاگرام، احساس بدتری نسبت به بدن خود پیدا می‌کنند. 
داده های موسسه آمار یونسکو (IUS) نشان می‌دهد که زنان تنها 35درصد از فارغ التحصیلان تحصیلات عالی در سطح جهان را تشکیل می دهند و تنها 25درصد از مشاغل علوم، مهندسی و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را در اختیار دارند.

دختران در شبکه‌های اجتماعی در معرض آزار و اذیت قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد