در-صورت-اثبات-جرم،-آصف-مومند-محاکمه-شود

شورای جوانان قوم مومند که برای دادخواهی و توهین به شخصیت آصف مومند وکیل شورای ولایتی بلخ صحبت می کردند می گویند این شورا تعهد می سپارد در صورتی که جرم این وکیل اثبات شود این قوم محاکمه وی را اعلام و تقاضا خواهد نمود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: یعقوب مومند رئیس شورای جوانان قوم مومند امروز چهارشنبه(25 اسد) در کنفرانس مطبوعاتی به رسانه ها گفت: بازداشت آقای مومند هنگام فرود در میدان هوایی بلخ توسط عطا محمد نور یک توهین و تحقیر به حساب می رود که خلاف قانون می باشد.

رئیس شورای جوانان قوم مومند تصریح کرد در صورتی که آصف مومند وکیل شواری ولایتی بلخ به جرمی مرتکب شده باشد باید از سوی دادستانی مورد پیگرد قرار گیرد به دلیل این که وظیفه دادستانی رسیدگی به جرایم است نه والی.

یعقوب مومند علاوه می کند اگر جرم وکیل شواری ولایتی بلخ ثابت شود و گناهکار باشد این شورا بار دیگر برای محاکمه وی توسط دادستانی  برگزار خواهد شد.

وی همچنان تاکید می نماید که والی بلخ با این کار نشان داده که با آصف مومند خصومت شخصی دارد و استفاده از نیروی امنیتی برای مسایل شخصی نیز خلاف اصول یک کشور می باشد.

آقای مومند اظهار داشت ایجاد زندان شخصی و بی آبرو ساختن یک وکیل توسط والی قابل قبول نیست و باید از سوی حکومت مرکزی مورد بررسی قرار گیرد.

این درحالی است که چندی قبل نیز آصف مومند وکیل شورای ولایتی بلخ در کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفته بود در صورتی که هر اتفاقی و حادثه برای وی بی افتد مسولیت اش به عهده عطا محمد نور است چون چندین باز قصد ترور وی را داده اما موفق نشده است.

در صورت اثبات جرم، آصف مومند محاکمه شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد