در-قانون-پولیس-افغانستان-بازنگری-صورت-می-گیرد

وزارت داخله کشور در نظر دارد تا اصلاحاتی را جهت بهبود کار این وزارت و نیروهای امنیتی در قانون پولیس به وجود آورده و بر امنیت و رعایت حقوق بشر در کشور بیشتر توجه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: تاج محمد جاهد وزیر داخله امروز یک شنبه(24 ثور) در کنفرانس مطبوعاتی که به منظور اعمال تغییر و اصلاح بر قانون پولیس برگزار شده بود گفت: قانون از حرج و مرج و نیز تخلفات در کشور جلوگیری کرده و مسیر حرکت مردم را مشخص می کند.

وزیر داخله تصریح کرد، در افغانستان هیچ قانونی در مغایرت با دین اسلامی وجود ندارد و همه قوانین کشور مطابق اصول و اساس اسلام پایریزی شده است.

تاج محمد جاهد اظهار داشت اصلاحاتی که در  قانون پولیس افغانستان در نظر گرفته شده است مطابق با موازین اسلام باشد و نیز ارزشها و اصول افغانستان درآن درج واجرا گردد.

وی اضافه کرد، به اصول حقوق بشر نیز توجه شده و خلاف نیازمندیهای انسان نباشدو نیز با اوضاع کشور مطابقت و همخوانی داشته باشد.

آقای جاهد علاوه نمود قوانین نظامی نیازمند تغییرات و اصلاحات می باشد و تا در عرصه خدمات و بهبود وضعیت کمک نماید.

در همین حال عبدالفتاح عزیزی، معاون نظامی دادستانی کل کشور می گوید، دادستانی کل کشور می کوشد تا در عرصه خدمت به مردم و رسیدگی به مشکلات آنان همکاری نماید.

معاون نظامی دادستانی کل خاطرنشان ساخت پولیس هیچگاه دادستانی کل را در امور کاری خود فراموش نکرده و موضوعات و رویدادهای کشور و مردم را با این اداره شریک سازند تا در تامین عدالت باهم کار  کنند.

آقای عزیزی افزود: در حالی که تلاش های زیادی برای تامین عدالت و رسیدگی به جرایم صورت گرفته اما به دلایل مختلف امنیتی این دادگاه نتوانسته به درستی به مسایل بپردازد.

وی تاکید می کند که عدم وجود پولیس مسلکی، عدم پیگیری قضایا از سوی مسولین؛ نداشتن توجه لازم در تخلفات و فساد از عواملی اند که در ترویج و گسترش مشکلات و ناکامی این اداره و پولیس کمک می کند.

در قانون پولیس افغانستان بازنگری صورت می گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد