درخواست‌های-رد-شده-پناهندگی-افغان‌ها-بررسی-شود

پارلمان اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه خواسته است که در خواست پناهندگی افغان‌ها، از جمله در خواست‌های رد شده را بررسی و پناهجویان افغان را به گونه اجباری به افغانستان نفرستند.

به گزارش افغان نیوز؛ پارلمان اورپا در قطعنامه‌ای از کشورهای عضو این اتحادیه خواسته‌ است که افغان‌ها را زیر هیچ شرایطی به گونه اجباری به افغانستان نفرستند.

این قطع‌نامه با ۵۳۶ رأی موافق، ۹۶ رأی مخالف و ۵۰ رأی ممتنع از سوی اعضای پارلمان اروپا به تصویب رسیده است.

در این قطع‌نامه بر تصرف افغانستان از راه زور واکنش نشان داده شده و رویی کمک‌های بشردوستانه و پاسخ‌گویی هماهنگ به افرادی که زیر تهدید جدی در افغانستان قرار دارند، تاکید شده است.

ایجاد سهولت در تخلیه‌ی شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و افغان‌های زیر تهدید، از راه‌های مصون خواستی است که از سوی نمایندگان پارلمان اروپا مطرح شده و از کمیسیون اروپا خواسته که برای مسائل بشردوستانه پیشنهاد قانونی ارایه کند.

در قطع‌نامه آمده است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به زنان افغان که در پی مصونیت‌شان هستند، برنامه‌ی ویزای ویژه را روی‌دست گیرند.

در قطعنامه پارلمان اروپا گفته شده است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به همسایگان افغانستان و کشورهایی که به دنبال محافظت از این افراد هستند، همکاری کنند.

نمایندگان پارلمان اروپا گفته‌اند که در حال حاضر شرایط برای به رسمیت شناختن طالبان به این دلیل که طالبان «در حال حاضر دستاوردهای ۲۰ ساله را از بین می‌برند»، فراهم نیست.

درخواست‌های رد شده پناهندگی افغان‌ها بررسی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد