کمک-به-افغانستان-وظیفه-اخلاقی-این-اتحادیه-است

رییس اتحادیه اروپا گفته است که کمک به مردم افغانستان تا آن‌جا که شرایط اجازه دهد، وظیفه اخلاقی این اتحادیه و سران گروه جی ۷ است.

به گزارش افغان نیوز؛ اورزولا فن درلاین، رییس اتحادیه اروپا، امروز (چهارشنبه، 3 سنبله) در توییتی گفته است که اتحادیه اروپا و رهبران گروه جی ۷ برای کمک به مردم افغانستان به‌حیث یک ارزش اخلاقی متعهد هستند و حمایت می‌کنند.

او تاکید کرده که در نشست گروه جی ۷ روی روند خروج، کمک‌های فوری بشردوستانه، کمک‌های توسعه‌ای دراز مدت و سناریوهای حفاظت از پناهندگان بحث شده است.

این در حالی است که نشست رهبران گروه جی ۷ روز گذشته( سه‌شنبه، 2 سنبله) برگزار و امروز با صدور بیانیه در مورد افغانستان پایان یافت.

در این بیانیه آنها آمده است که مردم افغانستان مستحق زندگی در صلح و امنیت هستند و افغانستان دیگر هرگز نباید به پناه‌گاهی امن برای تروریستان تبدیل شود و نباید از افغانستان بر دیگر کشورها حملات تروریستی صورت گیرد.

رهبران این گروه گفته‌اند که به همکاری با ناتو و دیگر شرکای‌شان در امر مبارزه با تروریسم با قاطعیت و همبستگی ادامه می‌دهند. به گفته آنها دولت آینده‌ی افغانستان باید به تعهدات بین‌المللی این کشور برای حفاظت در برابر تروریسم پایبند باشد.

سران گروه 7 بر حفظ حقوق بشری افغان‌ها به‌ویژه زنان، کودکان و اقلیت‌های قومی و مذهبی تاکید کرده وگفته اند که در آینده باید از حاکمیت قانون حمایت و با قاچاق انسان و مواد مخدر مبارزه شود.

گروه 7 در پایان تاکید کرده اند که مشروعیت هر دولتی در آینده بستگی به رویکردی دارد که اکنون برای حفظ تعهدات بین‌المللی افغانستان و تضمین افغانستان باثبات روی‌دست گرفته می‌شود.

کمک به افغانستان وظیفه اخلاقی این اتحادیه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد