درگیری-خونین-میان-طالبان-و-جبهه-مقاومت-در-بغلان

هواداران جبهه مقاومت به شمول وزیر داخله حکومت پیشین مدعی اند که طالبان با سلاح‌های ثقیله ده‌ها تن از ساکنین قریه‌های ولسوالی خوست ولايت بغلان را آواره، چند تن را کشته و بیش از ۵۰ تن را به گروگان گرفته‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ روستای کذر دره چرخ و فلک ولسوالی خوست ولایت بغلان بیش از سه شبانه‌روز می‌شود که گواه درگیری‌های شدید میان نیروهای طالبان و جبهه مقاومت است.

مسعود اندرابی، وزیر داخله حکومت پیشین در توییتی مدعی شده است که جنایات جنگی و ضد بشری طالبان نباید به یک نارمل بدل شود. 

به گفته وی: طالبان و دسته‌های تروریستان بین المللی از دو روز گذشته بدینسو با به‌راه اندازی حملات تهاجمی، توپخانه و سلاح ثقیله ده‌ها تن از ساکنین قریه‌های ولسوالی خوست ولايت بغلان را آواره و بیش از ۵۰ تن را به گروگان گرفته اند.

در همین حال، بریالی سنگین  از اعضای جبهه مقاومت ملی در دره چرخ و فلک ولسوالی خوست ولایت بغلان می‌گوید که من با همراهانم خود را در بخش‌های دیگری خوست در ارتفاعات مستقر کرده‌ایم. 

وی می‌افزاید که طالبان در دره چرخ فلک جنایات وحشیانه انجام داده‌اند. زخمی‌ها و اسرا را شهید ساختند و اجازه دفن جنازه ها را نمی دهند. 

این عضو جبهه مقاومت ملی مدعی است که طالبان مردم را بی‌اندازه شکنجه می‌کنند و این جنایات غیر انسانی قابل تحمل نیست. 

شریف‌الله سنگین عضو دیگر جبهه مقاومت روز گذشته نیز گفته بود که در این درگیری دو تن از نیروهای جبهه مقاومت ملی کشته و زخمی شده‌اند؛ اما از تلفات طالبان ارقام مشخصی در دست نیست.

این درحالی است که پس از سقوط حکومت پیشین و روی کار آمدن حکومت سرپرست طالبان در کشور، جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود، در ولایت پنجشیر اعلام موجودیت کرد.

طالبان در میانه‌های سنبله سال روان قسمت‌های پنجشیر را تصرف کردند و گفتند که جبهه مقاومت را سرکوب کرده‌اند.

نصرت کریمی؛ آژانس افغان نیوز

درگیری خونین میان طالبان و جبهه مقاومت در بغلان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد