درگیری-میان-نیروهای-امنیتی-و-طالبان-در-ولایت-پروان

درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و طالبان از شب پنجشنبه (۶ میزان) آغاز و تا صبح امروز شنبه (۸ میزان) در ولسوالی سیاه‌گرد ولایت پروان ادامه داشته که در نتیجۀ آن،.۵۰۰ خانواده مجبور به ترک خانه‌های شان شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: در نتیجه درگیری شدید نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی سیاه‌گرد ولایت پروان بیش از 500 خانواده مجبور به ترک خانه‌های شان شده‌اند.

دگروال الوزی احمدی فرمانده مرکز هماهنگی نیروهای امنیتی در ولایت پروان گفته است که درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و طالبان از شب پنجشنبه (6 میزان) آغاز و تا صبح امروز شنبه (8 میزان) در ولسوالی سیاه‌گرد ادامه داشت.

آقای احمدی بیان داشت که طالبان با راه اندازی یک حمله گروهی بر پاسگاه‌های امنیتی دره فندقستان ولسوالی سیاه‌گرد حمله کردند و توانستند که چهار پاسگاه را به تصرف‌شان درآورند.

به گفته وی؛ نیروهای امنیتی برای باز پس گیری این پاسگاه‌ها مواضع طالبان را هدف قرار دادند و درگیری شدید بین طالبان و نیروهای امنیتی به وقوع پیوست.

احمدی افزود که در نتیجه این درگیری 8 تروریست طالب کشته و 10 تروریست دیگر زخمی شدند.

وی بیان داشت که در این درگیری دو پولیس محلی کشته و 3 پولیس محلی و 2 غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

فرمانده مرکز هماهنگی نیروهای امنیتی در ولایت پروان تاکید کرد که نیروهای امنیتی توانستند که با شکست طالبان آنان را به عقب برانند و هم اکنون درگیری در این منطقه پایان یافته است.

وی خاطر نشان ساخت که در نتیجه این درگیری دستکم 500 خانواده مجبور به ترک خانه‌های شان شده اند.

طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته اند.

درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولایت پروان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد