دو-ابر-قدرت-جهان-در-مورد-سیاست-های-جهانی-صحبت-کردند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا روز گذشته اولین گفتگوهای تلفنی شان را در مورد سیاست های بین المللی انجام دادند.

به گزارش افغان خبر: این مکالمه تلفونی که روز شنبه انجام شد اولی گفتگوی بود که میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا بعد از مراسم تحلیف دونالد ترامپ انجام شد.

هر دو رهبر درباره مسایل روز در روابط بین المللی و توسعه همکاری در مورد ثبات و بر اساس حقوق برابر و سودمند برای طرفین گفتگوی دو جانبهء را مطرح کردند.

 بخش قابل توجهی گفتگوهای دو طرف در رابطه با وضعیت سوریه و مبارزه با تروریزم اختصاص داشت.

آنچه که در گزارش کرملین آمده اینکه: "در این گفتگوها بر تلاش های مشترک برای مبارزه با تهدید تروریزم بین المللی تاکید شده و رهبران دو کشور خواستار هماهنگی اقدامات روسیه و امریکا در نابودی گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه شدند".

علاوه بر این روئسای جمهور دو کشور درباره وضعیت خاورمیانه، مناقشه عرب و اسراییل، و حوزه ثبات استراتژیک، مسائل مثل برنامه هسته ای ایران و کره شمالی به گفتگو پرداختند.

در پیام کاخ کرملین همچنین گفته شده که؛ ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ بر اهمیت ازسرگیری روابط تجاری و اقتصادی دو کشور که برای توسعه مناسبات سیاسی پایدار نیز کمک می کند تاکید ورزیدند.

پیش از این دونالد ترامپ با انگلا مرکل نخست وزیر آلمان و محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشورمان نیز صحبت تلفونی نموده است.

دو ابر قدرت جهان در مورد سیاست های جهانی صحبت کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد