طالبان،-به-دونالد-ترامپ-رییس-جمهور-آمریکا-هشداردادند

گروه طالبان به رییس جمهور جدید آمریکا دونالد ترامپ هشدار دادند که اگر سیاست کاری کشورش در قبال افغانستان تغیرنکند، شکست تلخی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش افغان خبر: دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا عصر روز جمعه 2 دلو به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهوری آن کشور سوگند وفا داری یاد کرد.

گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ی خطاب به رییس جمهورجدید امریکا نوشته اند که نیروهایشان را از افغانستان خارج کنند تا کشورمان به استقلالیت برسد.

در این اعلامیه‌ که از سوی ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه به نشر رسیده، از دونالد ترامپ به عنوان یک فرد نزاع کننده یاد گردیده‌و از رییس جدید حکومت ایالات متحده آمریکا خواسته شده که مانند سایر زمامداران، کار آنها را تعقیب نکند و نیروهایش را از افغانستان خارج نماید.

در این اعلامیه آمده است که اگر ترامپ مانند اوباما و بوش به حضور امریکا در افغانستان ادامه دهد و در سیاستش بازبینی نکند، معضل افغانستان را پیچیده تر و جنگ را طولانی میکند.

این در حالی‌ست که دونالد ترامپ در جریان سخنرانی های انتخاباتی و هم‌چنان در روز مراسم سوگندش موقف جدی علیه تروریزم گرفت و بر نابودی گروه های تروریستی تاکید کرد.

او همچنین با سربازان ایالات متحده درپایگاه بگرام تماس گرفته و از آنها خواسته تا به مبارزه خود با هراس افگنی در افغانستان ادامه دهند.

وبه سربازان کشورش یاد آور شده که شما وظیفه فراموش نشدنی را انجام می‌دهید و ما صد در صد از شما حمایت خواهیم کرد".

این در حالی است که مقامات ارشد دولت ترامپ از لزوم بازنگری رویکرد آمریکا در قبال افغانستان و پاکستان خبر داده‌اند.

طالبان، به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا هشداردادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد