رئیس-جمهور-پیشین-مصر-در-جلسه-دادگاه-فوت-کرد

یک مقام مصری می گوید که محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین کشورش پس از صحبت در قفس محکمۀ شهر قاهره، از حال رفت و در نتیجه جان باخت.

به گزارش افغان نیوز: لوی سارنوال مصر گفته است، مرسی پس از صحبت در قفس محکمۀ شهر قاهره از حال رفت.

در یک خبرنامۀ حکومت مصر آمده است که مرسی به شفاخانه انتقال یافت، جایی‌که مرگش اعلام شد.

در خبرنامه آمده‌است، گزارش طبی مرسی نشان می‌دهد که در این اواخر هیچ زخمی در بدن او وجود نداشته است.

تلویزیون دولتی مصر گزارش داده‌است که جلسۀ محکمه در پیوند به اتهام‌های جاسوسی که از تماس‌های مشکوک با گروه اسلامگرای فلسطینی حماس سرچشمه می‌گرفت، برگزار شده بود.

مرسی در سی‌ام ماه جون سال ۲۰۱۲ به عنوان رئیس جمهور مصر سوگند وفاداری یاد کرد و احترام به قانون اساسی و پاسداری کامل از منافع مردم از تعهداتش بود.

مرسی ۶۷ ساله، نخستین رئیس جمهور مصر بود که به گونۀ دموکراتیک برگزیده شد؛ اما ادارۀ او زیاد دوام نکرد.

اردوی مصر در سال ۲۰۱۳، یک سال پس از به قدرت رسیدن مرسی، او را از قدرت برکنار کرد و این عملکرد، پس از اعتراض‌های گسترده علیه او صورت گرفت.

دوره یک ساله ریاست‌جمهوری آقای مرسی با اعتراضات گسترده و خونین همراه بود و در این مدت درگیری‌های متعددی بین حامیان و مخالفان او رخ داد.

معترضان، محمد مرسی را متهم می‌کردند که از دموکراسی نوپای مصر به سود گروه اخوان‌المسلمین، استفاده می‌کند.

محکمه در سال ۲۰۱۴ مرسی و پنج تن از اعضای عالیرتبه اخوان‌المسلمین را به اتهام «جاسوسی به نفع قطر، گروه فلسطینی حماس، و حزب‌الله لبنان» به اعدام محکوم کرد اما این حکم بعداً به حبس ابد تقلیل یافت.

دیده بان حقوق بشر مرگ مرسی را یک تراژیدی اما قابل پیش‌بینی خوانده‌است، زیرا به گفتۀ این سازمان، مقام‌ها در جهت معالجۀ او کوتاه آمده بودند.

رئیس جمهور پیشین مصر در جلسه دادگاه فوت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد