رسیدگی-به-بحران-انسانی-و-اقتصادی-افغانستان-اولویت-واشنگتن-است

معاون سخنگوی وزارت خارجه‌ امریکا می‌گوید که حمایت از مردم افغانستان، از جمله کمک و رسیدگی به بحران‌ انسانی و اقتصادی در این کشور اولویت فوری برای واشنگتن است.

به گزارش‌ افغان نیوز؛ ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا این اظهارات را روز گذشته (دوشنبه، ۲۳ اسد) در پاسخ به پرسشی درباره‌ اظهارات اخیر زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ پیشین امریکا برای صلح افغانستان مطرح کرده است.

خلیل‌زاد به‌تازگی گفته است که سیاست‌مداران افغانستان به این کشور برگردند و با امارت اسلامی برای تشکیل حکومت مذاکره کنند.

خلیلزاد گفته است که ایالات متحده دیگر متعهد نیست که سیاست‌مداران را به افغانستان بفرستد یا به آنان کمک کند که به افغانستان بروند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه‌ امریکا در پاسخ به این پرسش که آیا خلیل‌زاد به‌عنوان یک مقام رسمی امریکایی صحبت می‌کند، گفت که او چنین کاری نمی‌تواند و به نمایندگی از وزارت خارجه یا دولت ایالات متحده صحبت نمی‌کند.

ودانت پاتل افزوده است: «آنچه من‌ خواهم گفت این است که ایالات متحده در نهایت می‌خواهد یک افغانستانی را ببیند که با خودش در صلح باشد، با همسایگانش در صلح باشد و بتواند روی پای خود بایستد و سیاست ما در قبال افغانستان حول این هدف است. حمایت از مردم افغانستان، از جمله کمک و رسیدگی به بحران‌های انسانی و اقتصادی جاری افغانستان، یک اولویت فوری برای ما است».

او علاوه کرده است که ایالات متحده بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده‌ کمک‌های بشردوستانه به افغانستان است.

پاتل گفته است که امریکا از ماه آگست سال ۲۰۲۱ بیش از ۱.۹ میلیارد دالر کمک‌های نجات‌بخش به مردم افغانستان ارائه کرده است.

این در حالی است نیروهای خارجی به سرکردگی امریکا دو سال پیش در پانزدهم اگست از افغانستان خارج شدند و امارت اسلامی دوباره بر افغانستان تسلط پیدا کرد.

 

 

رسیدگی به بحران انسانی و اقتصادی افغانستان اولویت واشنگتن است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد