روسیه-از-احتمال-وضع-تحریم‌های-امریکا-علیه-مسکو-هشدار-داد

نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد هشدار داده است؛ در صورت وضع تحریم‌های امریکا علیه روسیه، واکنش متقابل مسکو را به همراه دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ شبکه تلویزیونی«روسیا الیوم» گزارش داده است که واسیلی نبنزیا، نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد با ادامه تنش‌ها بر سر مناقشه اوکراین، هشدار داده که اگر علیه روسیه تحریمی اعمال شود، این تحریم‌ها تنها به روسیه آسیب نخواهد زد و واکنش متقابل مسکو را به همراه خواهد داشت.

نبنزیا افزوده است: مسکو یاد گرفته است که با تحریم‌ها زندگی کند، اگر آنها علیه روسیه تحریمی وضع کند، این تحریم‌ها تنها به روسیه آسیب نمی‌رساند.

غرب و امریکا با ادعای حمله احتمالی روسیه به اوکراین، مسکو را به اعمال تحریم‌های اقتصادی تهدید کرده‌اند. وزارت امور خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرده است تحریم‌ها علیه روسیه تا ۱۰ فبروری(۲۱ دلو) آماده خواهند شد.

استقرار ده‌ها هزار نیروی روسیه در سرحدات اوکراین نگرانی‌ها را در کی‌یف و کشور‌های غربی درخصوص حمله احتمالی مسکو به اوکراین ایجاد کرده اما؛ روسیه بار‌ها این موضوع را رد کرده است.
پیش از این دبیر شورای امنیت ملی روسیه در اظهاراتی با رد این ادعا‌ها اعلام کرده بود که مسکو خواهان جنگ در کی‌یف نیست و غربی‌ها هستند که ایده جنگ بین روسیه و اوکراین را برای رسیدن به اهداف خود مطرح کرده‌اند.

این در حالی است که روابط روسیه و اوکراین پس از  الحاق کریمه به روسیه  در سال 2014 میلادی پر تنش بوده و تنش‌ها در این اواخر افزایش یافته است.

روسیه از احتمال وضع تحریم‌های امریکا علیه مسکو هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد