روسیه-از-ناامنی‌ها-در-مناطق-مرزی-افغانستان-ابراز-نگرانی-کرد

معاون وزیر خارجه روسیه درباره ناامنی در مناطق مرزی افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که «اوضاع مناطق شمالی افغانستان پیچیده‌تر می‌شود».

به گزارش افغان نیوز؛ آندره رودنکو، معاون وزیر خارجه روسیه در دومین کنفرانس آسیای مرکزی باشگاه گفتگوی بین‌المللی والدای گفته است که اوضاع مناطق شمالی افغانستان« پیچیده‌تر می‌شود و نمی‌شود خطرهای موجود در مررزهای افغانستان را نادیده گرفت».

 معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که وضعیت مرزهای شمالی افغانستان نگرانی روسیه و تمام کشورهای آسیای میانه به ویژه تاجیکستان را برانگیخته است.

او تاکید کرده که روسیه از طریق سازمان پیمان امنیت جمعی به کشورهای آسیای میانه کمک می‌کند و آمادگی خود را برای همکاری بیش‌تر با کشورهای منطقه اعلام می‌دارد.

این در حالی است که چند روز پیش چندین موشک از خاک افغانستان به تاجیکستان شلیک شد که گروه داعش مسوولیت آن را به دوش گرفت.

تاجیکستان نیز تایید کرد که چند موشک به خاک این کشور شلیک شده است اما؛ گفت که این موشک‌ها در جریان درگیری میان طالبان و داعش «به طور تصادفی» به سوی این کشور پرتاب شده است.

یک روز پس از انتشار این ویدیو و پذیرفتن مسوولیت شلیک موشک به خاک تاجیکستان از سوی داعش، امام‌علی رحمان، رییس‌جمهور این با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه گفتگوی تلفونی انجام داد.موضوع این گفتگو افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان بوده است.

روسیه از ناامنی‌ها در مناطق مرزی افغانستان ابراز نگرانی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد