روسیه-برای-مقابله-با-پیوستن-سویدن-به-ناتو-اقدام-نظامی-می‌کند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که اگر سویدن به ناتو بپیوندد، مسکو نیز مجبور خواهد شد برای مقابله، گام‌هایی با ماهیت نظامی ـ فنی بردارد.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه روسیه هم بامداد امروز(سه ‌شنبه، ۲۷ ثور) طی بیانیه‌ای رسمی

اعلام کرده که ورود سویدن به ناتو، صدمات قابل توجهی به امنیت اروپای شمالی و در کل قاره اروپا وارد می‌کند.

در این بیانیه رسمی آمده است که فدراسیون روسیه مجبور خواهد شد اقدامات تلافی‌جویانه نظامی ـ فنی وغیره را انجام دهد تا تهدیدات علیه امنیت ملی خود را متوقف کند.

وزار خارجه روسیه توضیح داده است: «در این رابطه موارد زیادی به شرایط خاص ادغام سویدن در اتحاد آتلانتیک شمالی بستگی دارد، از جمله چشم‌انداز استقرار سیستم‌های تسلیحاتی ضربتی این بلوک نظامی در خاک سویدن».

فنلند و سویدن در سال ۲۰۱۹ در ارتباط با تعرض نظامی ترکیه به شمال سوریه تحریم‌های تسلیحاتی را علیه آنکارا اعمال کردند. دولت روسیه هم ناتو را تهدید امنیتی می‌د‌‌اند و در مورد پیامدهای پیوستن سویدن و فنلند به آن هشدار داده‌است.

سویدن در جنگ جهانی دوم بی‌طرف ماند و بیش از دو قرن از پیوستن به ائتلاف‌های نظامی پرهیز می‌کرد. دولت این کشور در اشاره به حمله روسیه به اوکراین گفته که اروپا در موقعیت خطرناک تازه به‌سر می‌برد.

فنلند که ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد هم تا حالا برای پرهیز از احساس تخاصم همسایه شرقی‌اش به ناتو نپیوسته‌، موضعی که ظاهرا پس از جنگ اوکراین، تغییر کرده‌است.

این در حالی است که ترکیه مخالتش را در باره پیونستن فنلند و سویدن به ناتو به گونه رسمی گفته‌است که این درخواست را وتو خواهد کرد.

روسیه برای مقابله با پیوستن سویدن به ناتو اقدام نظامی می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد