روسیه-امریکا-و-ناتو-افغانستان-را-به«سیاه‌چاله-فساد»-تبدیل-کردند

وزارت خارجه روسیه می‌گوید که امریکا و ناتو افغانستان را به«سیاه چاله فساد» تبدیل کرده و اکنون این کشور به سمت فاجعه انسانی روان است.

به گزارش افغان نیوز؛ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه این مطلب را در بیانیه‌ای اعلام کرده و گفته است که این موضوع باید در نشست«سران برای دموکراسی» در واشنگتن به گونه‌ای دقیق مورد بررسی قرار گیرد. 

نشست سران دموکراسی قرار است در نهم و دهم دسامبر به گونه مجازی برگزار شود و نمایندگان 110 کشورجهان در آن اشتراک خواهند کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزوده است که افغانستان هم اکنون در آستانه یک فاجعه انسانی قرار گرفته و این وضعیت نتیجه‌ای حضور نظامی امریکا در این کشور است.

در بیانیه آمده‌است که پنتاگون با عملیات نظامی خود افغانستان را به یک «سیاه‌چاله فساد واقعی» تبدیل کرد و بی‌معناترین مسئله هم ادعای مقامات امریکایی در مورد کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور است.

زاخارووا با اشاره به منجمد بودن دارایی‌های افغانستان گفته است؛ اکنون که مردم افغانستان بیش از هر زمان دیگری نیازمند کمک‌های بین المللی هستند، کشورهای غربی دارایی‌های بانکی میلیون‌ها نفر از شهروندان این کشور را مسدود کرده و مشخص نیست که چه زمانی آزاد می‌شود.

او شرایط پیش آمده در افغانستان را نتیجه اقدامات امریکا و متحدانش عنوان کرده است.

این در حالی است که وزیران خارجه کشورهای عضو پیمان اتلانتیک شمالی« ناتو» قرار است در نشست دو روزه که در شهر ریگا، پایتخت لاتویا روزهای سه و چهار شنبه هفته جاری در باره افغانستان گفتگو کنند.

روسیه: امریکا و ناتو افغانستان را به«سیاه‌چاله فساد» تبدیل کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد