رییس-پارلمان-،-میلیون-افغانی-جریمه-شد

بر اساس فیصله کمیسیون ویژه حقیقت یابی، عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان باید ۵.۳ میلیون افغانی جریمه نقدی را به دلیل ارتکاب فساد به خزانه دولت تحویل کند که از سوی او نیز پذیرفته شده است.

به گزارش افغان نیوز: کمیسیون ویژه حقیقت یابی که چندی پیش به منظور بررسی ادعاهای وجود فساد در مجلس نمایندگان تعیین شده بود، امروز فیصله اش را اعلام کرد.

بر اساس فیصله این کمیسیون، رییس مجلس عبدالرووف ابراهیمی باید  ۵.۳ میلیون افغانی جریمه نقدی را به دلیل ارتکاب فساد به خزانه دولت تحویل کند که از سوی او نیز پذیرفته شده است.

این کمیسیون هم‌چنان فیصله کرد که وظیفه همایون همایون، معاون اول مجلس و لالی حمیدزی عضو مجلس به دلیل دست برد به آرشیف تلویزیون پارلمان هر کدام ده و پانزده روز به حالت تعلیق  آمد و آنها از حضور در نشست های مجلس محروم شدند.

این کمیسیون عبید بارکزی عضو دیگر مجلس را نیز به دلیل دست برد به آرشیف تلویزیون پارلمان و برخورد فیزیکی در مجلس به ده روز تعلیق وظیفه محکوم کرد.

این کمیسیون هم‌چنان فیصله کرده که وظیفه‌های شماری از کارمندان تلویزیون پارلمان از جمله حلیم تنویر ؛ رئیس این تلویزیون به حالت تعلیق در آید.

 بر اساس فیصله کمیسیون همچنان خدای نظر نصرت؛ رییس دارالانشای مجلس نیز به دلیل فساد به سارنوالی معرفی شد.

این کمیسیون ویژه پس از آن تشکیل شد که گزارش‌های مبنی بر فساد گسترده در درون مجلس به نشر رسید.

رییس پارلمان 5،3 میلیون افغانی جریمه شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد