زلزله-در-پکتیکا-و-خوست-بیش-از-۲۰۰-کُشته-برجا-گذاشت

منابع می‌گویند که بر اثر وقوع زلزله‌ی شدید در ولایت‌های خوست و پکتیکا، بیش از ۲۲۵ نفر کُشته و ۲۴۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ ساعت ۱:۳۰ شب‌ چهارشنبه، ۱ سرطان، زلزله‌ای با شدت ۶٫۱ درجه ریشتر افغانستان را تکان داد که مرکز آن ولایت خوست گفته شده است.

‏آژانس خبری باختر که نشرات آن را طالبان کنترل می‌کنند به نقل از مسوولان محلی گزارش داده است که در نتیجه وقوع زلزله در ولایت پکتیکا ۲۲۵ تن جان باختند و ۱۵۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش، این آمار ابتدایی از ولسوالی‌های برمل، زیروک، نکی و کیان ولایت پکتیکا است.

 بر اساس گفته‌های منابع، تنها به شفاخانه ولسوالی ارگون پکتیکا ۳۵ جسد و بیش از ۶۰ زخمی انتقال داده شده است.

مسلمیار، قوماندان امنیه ولسوالی گیان ولایت پکتیکا گفته است که بر بنیاد معلومات ابتدایی ۵۰ تن تا هنوز در این رویداد طبیعی کشته و زخمی شده‌اند.

به گفته مسلمیار، زنان، مردان و کودکان زیادی هنوز هم زیر آوار گیر مانده‌اند و تلاش‌ها برای بیرون‌کشیدن قربانیان جریان دارد.

هم‌زمان منابع از ولسوالی سپېرې ولایت خوست می‌گویند که زلزله در روستای «دندکی» این ولسوالی تلفات و خسارات سنگین برجای گذاشته است.

همچنان در گزارش باختر آمده که ‏در نتیجه زلزله شب گذشته در ساحه افغان دوبی ولسوالی سپیری ولایت ‎خوست، 25 تن جان باختند و بیش از 95 تن دیگر زخم برداشتند. 

مسوولان محلی خوست می‌گویند که احتمال افزایش قربانیان این رویداد طبیعی وجود دارد. ‎

بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان در توییتی از تمامی نهادهای مسوول خواسته که فوراً تیم هایی را به منطقه بفرستند تا از گسترش بیشتر فاجعه جلوگیری کنند.

بر اساس گزارش‌های اولیه، این زلزله به‌شمول کابل، ولایت‌های پکتیکا، پکتیا، خوست، لغمان، غزنی و لوگو را نیز تکان داده است.

زلزله در پکتیکا و خوست بیش از ۲۰۰ کُشته برجا گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد