زنان-و-مردان-افغان-در-مورد-لباس-پوشیدن-حق-انتخاب-دارند

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به طرح حجاب زنان توسط امارت اسلامی گفته است که هر زن و مرد افغانستان حق دارد در مورد نحوه‌ لباس ‌پوشیدن خود تصمیم بگیرد.

به گزارش افغان نیوز؛ جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شب گذشته (یک‌شنبه، ۱۸ ثور) در توییتی در مورد این تصمیم  امارت اسلامی ابراز نگرانی کرده است.

بورل گفته است که طالبان باید به چالش‌های آموزشی، صحی، اقتصادی و امنیتی رسیدگی کنند و به تعهدات خود در قبال مردم افغانستان و تعهدات حقوق بشری احترام بگذارند.

همچنان توماس نیکلاسن، نماینده ویژه‌ اتحادیه اروپا برای افغانستان  نیز می‌گوید که او نگرانی اروپا را با سرپرست وزارت‌های خارجه و معارف طالبان شریک کرده است.

نیکلاسن در رشته توییتی گفته است که در نشستی با مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ بر گشایش مکاتب دختران تاکید و نگرانی اتحادیه اروپا در مورد تحمیل حجاب توسط طالبان را ابراز کرده است.

نیکلاسن گفته است که او در مورد نگرانی‌های امنیتی همسایگان افغانستان و «عدم اعتماد آشکار آنها به ظرفیت یا قصد طالبان» با متقی صحبت کرده است.

او علاوه کرده است که تردید اتحادیه اروپا در مورد «تعامل معنادار» این اتحادیه با طالبان پس از وعده‌شکنی این امارت اسلامی درباره‌ بازگشایی مکاتب دخترانه را نیز توضیح داده است.

این در حالی است که وزارت امر به معروف امارت اسلامی طرح تازه حجاب زنان را اجرایی کرد که در آن حجاب برای دختران بالغ و زنان ضروری پنداشته شده است.

زنان و مردان افغان در مورد لباس پوشیدن حق انتخاب دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد