به-زودی؛-برگزاری-نشست-مهم-طالبان-در-کابل

امارت اسلامی طالبان برای بیرون رفت از مشکلات جاری و بحث درباره‌ مسائل سیاسی، اجتماعی و امنیتی نشستی را در کابل برگزار می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری باختر که طالبان نشرات آن‌را کنترل می‌کند، از نشستی خبر داده که قرار است در آن به مسائل سیاسی، امنیتی و اجتماعی پرداخته شود.

در گزارش باختر از تاریخ دقیق این نشست و اینکه نشست طالبان چه عنوانی خواهد داشت هم مشخص نشده است. طالبان قبلاً هم بصورت ضمنی و سرپوشیده به این نشست اشاره کرده بودند اما از اینکه از عنوان ‌لوی جرگه برای نشست‌شان استفاده کنند پرهیز می‌کردند.

باختر به نقل از مقام‌های طالبان گزارش داده که نمایندگان اقوام و اقشار مختلف مردم در این نشست دعوت می‌شوند تا از یک ترکیب فراگیر برخوردار باشد.

این مطلب روز دوشنبه(۲۰، ثور) به نشر رسید و دلیل دایر کردن این نشست دو موضوع عنوان شده است: نخست، مشکلات اقتصادی و انجماد دارایی‌های افغانستان که باید حل شود. و دوم، موضوع مشروعیت سیاسی طالبان.

در این مطلب همچنان گفته شده که این نشست کمک می‌کند تا مردم دید مساعد‌تری نسبت به طالبان داشته باشد.

در این یادداشت مشخص نشده که آیا زنان و دختران نیز به این نشست دعوت می‌شوند یا نه. این در حالی است که طالبان به تازه‌گی حجاب بر زنان اجباری کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان چندی پیش گفته بود که برای این نشست هنوز عنوانی انتخاب نکرده اند و آژانس خبری باختر به نقل از طالبان نوشته است که این نشست مثل لوی جرگه، نباید جنبه نمایشی داشته باشد.

این در حالی است که برخی از چهره‌های سیاسی افغانستان از جمله حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان بارها تاکید کرده بود که طالبان باید برای بیرون رفت از مشکلات جاری لوی جرگه دایر کنند.

به زودی؛ برگزاری نشست مهم طالبان در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد