سازمان-ملل-به-عبدالله-اجماع-منطقه‌یی-باید-تقویت-شود

خانم دبورا لیونز، نماینده خاص سر منشی سازمان ملل متحد در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور تاکید داشت که اجماع منطقه‌یی به منظور تأمین صلح در افغانستان باید تقویت شود.

به گزارش افغان نیوز: آقای عبدالله در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که در این دیدار از پیام همدردی آقاى انتونيو گوتِرس، سرمنشى سازمان ملل متحد‌ که حمله‌ی تروریستی بالاى پوهنتون کابل را به شدت محکوم نموده و خواستار به كيفر رساندن عاملان آن شده بود، ابراز تشكر نموديم.

خانم دبورا لیونز دوام تلاش‌ها برای تقویت اجماع منطقه‌یی برای تأمین صلح در کشور را مهم دانست. در ادامه نامبرده ‌از ادامه حمایت سازمان ملل متحد از افغانستان صلح آمیز و توسعه‌یافته اطمینان داد و در باره‌ی سفر اخیرش به پاکستان معلومات ارایه نمود.

همچنان در اين ملاقات؛ تحولات سیاسی اخير در کشور، مذاکرات صلح در دوحه، ضرورت جدى برای کاهش خشونت‌ها و کنفرانس ژنیو در مورد افغانستان نيز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

این درحالی است که روز گذشته، علمای کشور در مراسم بزرگداشت از میلاد پیامبر اسلام و هفته اخوت در کابل، از سران کشور‌های اسلامی خواست تا جهت تحکیم صلح و ایجاد امنیت در افغانستان احساس مسوولیت نموده و گام های موثر بردارند.

سازمان ملل به عبدالله: اجماع منطقه‌یی باید تقویت شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد