واکنش-دبیرکل-ناتو-به-اظهارت-اخیر-ترامپ

دبیرکل ناتو در واکنش به توییت ترامپ مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گفته است که این تصمیم نیاز به مشورت شرکای بین‌المللی دارد.

به گزارش افغان نیوز: ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو طی یک نشست خبری در بروکسل مقر این سازمان در واکنش به توییت اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج نیروهای این کشور از افغانستان گفت: در زمینه خروج نیروهای خارجی از این کشور شرکای بین‌المللی نیاز به مشورت دارند.

"دبیرکل ناتو گفت: ما در مورد آیندۀ ماموریت خود در افغانستان مشورت خواهیم کرد. مهم این است که تلاش‌های خود را هماهنگ کنیم. این تلاش تمامی متحدان و همکاران ما است و رویکرد ما بربنیاد وضعیت است".

دبیرکل ناتو افزوده:" ما با در نظرداشت وضعیت [در افغانستان] تصمیم می گیریم، چون فکر می‌کنیم بسیار مهم است که تعهدمان را به آینده افغانستان ادامه دهیم."

وی تاکید کرده که ناتو و متحدان‌اش به گونۀ مشترک تصمیم گرفته اند تا به افغانستان بروند و با این رویکرد، نیروهای خارجی در چوکات ماموریت حمایت قاطع "در زمان مناسب" این کشور را ترک خواهند کرد.

او ضمن استقبال از مذاکرات صلح میان هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در قطر بار دیگر تاکید کرد که ناتو از این روند پشتیبانی می‌کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا به تازگی گفته که سربازان باقی مانده امریکایی تا پایان سال 2020 میلادی از افغانستان بیرون می‌شوند.

آقای ترامپ در تویترش نوشته که "باید شمار اندک باقی‌مانده مردان و زنان شجاع ما که در افغانستان سرگرم خدمت اند، تا عید کرسمس به خانه برگردند."

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در مورد نگرانی ها مبنی بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفته است که طالبان نمی‌توانند با زور بر مردم حکومت کنند.

واکنش دبیرکل ناتو به اظهارت اخیر ترامپ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد