سازمان-ملل-در-هر-ساعت-دو-مادر-کشته-می‌شوند

بخش زنان سازمان ملل می‌گوید که از آغاز جنگ غزه تا اکنون، در هر ساعت دو مادر در این جنگ کشته شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ بخش زنان سازمان ملل روز گذشته (جمعه، 29 جدی) با نشر گزارشی گفته است که زنان و کودکان، نزدیک به 70 درصد از کشته‌شدگان جنگ غزه را تشکیل می‌دهد.
سیما باهوس، مدیر اجرایی بخش زنان سازمان ملل در بیانیه‌ای که همزمان با این گزارش منتشر شده، گفته است: «ما بار دیگر شاهد این بودیم که زنان و کودکان اولین قربانیان درگیری هستند و تلاش برای برقراری صلح، وظیفه‌ ما در قبال آنان است».
باهوس با اشاره به تلاش‌های ناکام در راستای برقراری آتش‌بس در غزه، گفته است که ما زنان و کودکان غزه را نامید می‌کنیم. او هشدار داده است که شکست و آسیب نسلی که در بیش از صد روز گذشته به مردم فلسطین وارد شده و با دوام جنگ وارد خواهد شد، نسل‌های آینده‌ همه‌ ما را آزار خواهد داد.
در گزارش بخش زنان سازمان ملل از خشونت جنسی و خشونت‌های مبتنی بر جنسیت در حملات حماس به اسراییل در هفتم اکتوبر نیز ابراز نگرانی عمیق شده است.
این نهاد سازمان ملل خواستار پاسخگویی، عدالت و حمایت از همه‌ افراد آسیب‌دیده و آزادی فوری و بدون قیدوشرط همه‌ گروگان‌ها شده است.
این نهاد افزوده است که از ۱.۹ میلیون نفری که از غزه آواره شده‌اند، نزدیک به یک میلیون نفر آنان زنان و دختران هستند و برای آنان دستور تخلیه به «تصمیمی غیرممکن» تبدیل شده است.
این نهاد سازمان ملل برآورد کرده است که دست‌کم سه هزار زن در جنگ غزه بیوه‌ و تبدیل به سرپرست خانواده شده‌اند و ۱۰ هزار کودک نیز پدر خود را از دست داده‌اند.
بخش زنان سازمان ملل افزوده است که اکنون ترس این است که به راه‌حل‌های یاس‌آوری چون ازدواج زودهنگام متوسل شوند.
بر اساس گزارش الجزیره، مقام‌های صحی غزه گفته‌اند که در حملات اسراییل به غزه تا اکنون ۲۴ هزار و ۹۲۷ نفر کشته و ۶۲ هزار و ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند‌.

سازمان ملل: در هر ساعت دو مادر کشته می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد