نتانیاهو-هیچ-کسی-نمی‌تواند-اسراییل-را-متوقف-کند

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل گفته است که پرونده‌ نسل‌کشی در دادگاه بین‌المللی دادگستری لاهه نمی‌تواند این کشور را از رسیدن به هدفش که نابودی حماس است، بازدارد.

به گزارش افغان نیوز؛ رویترز گزارش داده است که او این سخنان را روز گذشته (شنبه، 23 جدی) در نشست خبری در آستانه وارد شدن جنگ غزه به صدمین روز، مطرح کرده است.
نتانیاهو گفته است: «هیچ‌کس ما را متوقف نخواهد کرد، نه لاهه، نه محور شرارت، هیچ‌کس».
این در حالی است که پرونده‌ نسل‌کشی در غزه علیه اسراییل در دادگاه بین‌المللی دادگستری در لاهه، از سوی آفریقای جنوبی باز شده است.
روند رسیدگی به این پرونده در دادگاه بین‌المللی دادگستری روز پنج‌شنبه هفته‌ گذشته آغاز شد و آفریقای جنوبی در این دادگاه گفته که طرح «نابودی» غزه از سوی «ارشد‌ترین» مقام‌های اسراییل اتخاذ شده است.
وکیلان آفریقای جنوبی در این دادگاه مصاحبه‌های رییس‌جمهور، نخست‌وزیر و فرماندهان ارشد اسراییل به نابودی غزه را سندی برای قصد اسراییل برای نسل‌کشی و پاکسازی منطقه از فلسطینی‌ها دانستند.
اسراییل روز جمعه دفاعیات خود در رابطه به این پرونده را در دادگاه بین‌المللی دادگستری ارائه و اتهام نسل‌کشی را رد کرده است.
این کشور می‌گوید که هدفش نابودی گروه حماس است.
اما؛ تلفات و ویرانی گسترده در غزه، انتقادات از اسراییل و درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری را افزایش داده است.
جنگ جاری میان اسراییل و حماس از هفتم اکتوبر سال گذشته‌ میلادی آغاز شده است.
بر اساس آمار وزارت صحت غزه، در حملات اسراییل به نوار غزه تا اکنون ۲۳ هزار و ۸۴۳ نفر کشته و ۶۰ هزار و ۳۱۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
همزمان با صدمین روز جنگ در غزه، اعتراضات گسترده در حمایت از فلسطینی‌ها در شهرهای مختلف جهان راه‌اندازی شده است.
خبرگزاری الجزیره گزارش داده است که این اعتراضات در شهرهای مختلف جهان، از جمله ژوهانسبورگ و واشنگتن دی‌سی برگزار شده است. طبق گزارش این رسانه، معترضان خواستار توقف حملات اسراییل به غزه و آتش‌بس دایمی هستند.

نتانیاهو: هیچ کسی نمی‌تواند اسراییل را متوقف کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد