سرویس-امنیت-دولتی-آذربایجان-یک-تبعه-افغانستان-را-دستگیر-کرد

یک شهروند افغانستانی به اتهام برنامه‌ریزی برای «حمله تروریستی» در جمهوری آذربایجان از سوی سرویس امنیت دولتی آن کشور دستگیر شد.

به گزارش افغان نیوز سرویس امنیت دولت آذربایجان با انتشار خبری درسایت رسمی خود ازدستگیری فردی بنام فوزان موسی خان خبر داده است.

سرویس امنیت دولت آذربایجان می گوید که شخص دستگیر شده تبعه افغانستان است که قصد «برهم زدن نظم عامه، ایجاد وحشت در بین مردم و تلاش برای نفوذ بر مقامات دولتی و بین المللی به منظور انجام اقدامات تروریستی» داشته است.

این سازمان در ادامه می افزاید مشخص شد که فرد خارجی دستگیر شده به قصد ارتکاب اعمال تروریستی ازیک کشور خارجی به جمهوری آذربایجان آمده است .

مقامات امنیتی آذربایجان می گویند که وی درمدت اقامت خود درشهر باکو اقدام به تعیین مختصات قلمرو، اطراف ساختمان سفارت کشور ثالثی در کشور ما نموده است.

به گزارش خبرگزاری های داخلی آذربایجان ساختمان مورد نظر سرویس امنیتی دولت آذربایجان متعلق به دولت اسرائیل است.

سازمان امنیت آذربایجان ادامه می دهد که ازفرد دستگیر شده سلاح گرم و مواد منفجره و آتش زا که در اقدامات تروریستی بکار برده می شود بدست آوردند.

همچنین وی برای دریافت حمایت های مالی با افراد دیگری در داخل و خارج آذربایجان در تماس بوده است و موافقت آنها را برای حمایت از فعالیت های خود کسب کرده است.

سازمان امنیت دولت آذربایجان درعین حال اعلام کرده است که در حال انجام تحقیقات گسترده ملی و بین المللی به منظور شناسایی افرادی است که درطراحی این اقدام تروریستی دست داشتند.

سرویس امنیت دولتی آذربایجان یک تبعه افغانستان را دستگیر کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد