سفارت-افغانستان-در-واشنگتن-مسدود-نشده-است

وزارت خارجه امریکا می‌گوید که سفارت و نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در واشنگتن و ایالت‌های این کشور مسدود نشده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ یکی از سخنگویان وزارت خارجه امریکا به افغانستان اینترنشنال گفته است که هیچ تغییری در وضعیت ماموریت افغانستان و کارمندان آن ایجاد نشده است.

افغانستان اینترنشنال جزئیات بیشتر در این مورد نداده است اما؛ گفته که یکی از سخنگویان وزارت خارجه امریکا خبرهایی مبنی بر بسته شدن کنسولگری‌ها و سفارت افغانستان در ایالات متحده را رد کرده است.

این در حالی است که برخی منابع بدون ذکر نام خود گفته اند که حکومت امریکا می‌خواهد سفارت و قونسلگری‌های افغانستان در ایالات متحده را بسته کرده و مصوونیت دیپلماتیک کارمندان را لغو کند.

این منابع به افغانستان انترنشنل گفته اند که در اوایل این هفته وزارت خارجه امریکا با ارسال یک یادداشت رسمی این موضوع را به اطلاع دیپلمات‌های افغان رسانده است و از مسوولان این نمایندگی‌ها خواسته است که تاریخی را برای بستن دروازه‌های آنجا تعیین کنند.

گفته می‌شود که این نمایندگی‌ها به خاطر مسائل حل ناشده اداری مانند کرایه پرداخت نشده منازل دیپلمات‌ها، خواستار یک مهلت از وزارت خارجه امریکا شده اند.

پیش از این، بخش انگلیسی صدای امریکا به نقل از دو دیپلمات افغانستان در امریکا که نخواسته نامهای شان در گزارش ذکر شود، اخیراً گزارش داده که حساب‌های بانکی سفارت افغانستان در واشنگتن و دو کنسولگری افغانستان در امریکا از یک ماه به این سو تعلیق شده است.

پس از سقوط دولت پیشین، سفارت افغانستان در امریکا از کابل بودجه دریافت نمی‌کند و تلاشمی‌کند تا با کاهش هزینه‌ها به کارش ادامه بدهد.

اما؛ طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته اند.

پیش از این سفیر افغانستان در چین به تاریخ دهم جنوری استعفا داد و کلید این سفارت خانه را به سفارت افغانستان در قطر تحویل داد.

سفارت افغانستان در واشنگتن مسدود نشده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد