افغان‌ها-برای-دفاع-از-کشور-شان-حاضرند-چهل-سال-دیگر-بجنگند

معین سیاسی وزارت خارجه طالبان خطاب به امریکا می‌گوید که «دشمن» نباید فکر کند افغان‌ها بر اثر چهل سال جنگ خسته شده‌اند، اگر لازم شود، توان دفاع برای چهل سال دیگر را نیز داریم.

به گزارش افغان نیوز؛ شیر محمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه طالبان، امروز یک‌شتبه(۵، جدی) در یک نشست خبری، گفت که ایجاد اتحاد و همسبته‌گی میان مردم در داخل کشور و ایجاد روابط با کشورهای جهان دو چالش بزرگ فراراه ما است.

وی افزود که در تاریخ بشریت این اولین‌بار است یک کشور چندین کشور جهان را شکست نظامی می‌دهد.

معاون وزارت خارجه طالبان نیز گفت: «نیروهای امریکایی با استفاده از تاریکی شب از افغانستان فرار کردند.»

استانکزی همچنان اظهار داشت که آمریكایی‌ها با نام‌های مختلف گروه‌هایی را برای اهداف خود تشکیل داده‌اند. اما امارت اسلامی اکنون در حال کار بر روی چگونگی اتحاد این ملت است و هیچ کس را به نام قومیت و زبان نمی‌شناسد.

آقای استانکزی گفت که ما مجبور هستیم برای رشد اقتصاد خود با جهان ارتباط و تعامل داشته باشیم. هنوز هم میان افغانستان و جهان بی‌اعتمادی زیادی وجود دارد، باید از بین برود.

ستانکزی می‌گوید که امریکا نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کند. همچنان «دشمن» نباید فکر کند که افغان‌ها بر اثر چهل سال جنگ خسته شده و توان دفاع را ندارند. 

به گفته او، اگر لازم باشد، افغان‌ها توان جنگ و دفاع برای چهل سال دیگر را نیز دارد.

این درحالی است که سازمان ملل در قطعنامه‌ای به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان را برای مدتی نامعلوم به تعویق انداخته است.

افغان‌ها برای دفاع از کشور شان حاضرند چهل سال دیگر بجنگند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد