سفیر-آلمان-به-طالبان-نباید-با-منتقدان-مانند-دشمن-بر-خورد-کرد

سفیر آلمان برای افغانستان در واکنش به بازداشت معترضان در کابل، گفته است که با منقدان نباید با دید دشمن نگاه و برخورد شود.

به گزارش افغان نیوز؛ پوتزل مارکوس، سفیر آلمان برای افغانستان که در دوحه به سر می‌برد، در ادامه واکنش‌ها به بازداشت‌ معترضان در کابل، از این عملکرد انتقاد کرده و گفته است که با منتقدان نباید با دید دشمن نگاه و برخورد کرد.

پوتزل مارکوس، در توییتی بازداشت‌ معترضان زن در کابل را غیرقانونی و ناعادلانه خوانده و گفته است: «نباید با منتقدان مانند دشمن برخورد کرد. ناپدیدشدن یا کشته‌شدن آن‌ها غیرقانونی و ناعادلانه است».

او بدون آن که از گروه یا جناحی نام ببرد، گفته است که جهان این عملکرد را با دقت نگاه می‌کند.

رینا امیری، نماینده‌ ویژه امریکا برای زنان افغانستان نیز بازداشت زنان معترض افغانستان را «ناعادلانه» خوانده و از طالبان خواسته است که به این روند نقطه‌ی پایان بگذارند. او همچنین خواستار آزادی زنان بازداشت‌شده، شده است.

این در حالی است که تمنا زریاب پریانی و پروانه ابراهیم‌خیل نزدیک به یک ماه پیش و مرسل عیار و زهرا محمدی به تازگی نا پدید شده‌اند.

طالبان تا کنون ادعای بازداشت این زنان را تایید نکرده اما؛ سازمان‌های بین‌المللی و خانواده‌های دختران بازداشت شده می‌گویند که آنان از سوی طالبان بازداشت و به جای نا معلوم انتقال داده شده اند.

سفیر آلمان به طالبان: نباید با منتقدان مانند دشمن بر خورد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد