نگرانی-امریکا-و-آلمان-در-مورد-ترور-و-ناپدید-شدن-نظامیان-پیشین

امریکا و آلمان در مورد گزارش‌های مبنی بر قتل‌های انتقام جویانه طالبان و ناپدید شدن نظامیان حکومت پیشین ابراز نگرانی کرده و گفته اند که طالبان باید به وعده‌ای« عفو عمومی» عمل کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ مارکس توتزل، سفیر آلمان برای افغانستان در توییتی نوشته است که در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان نگرانی‌های خود را در مورد گزارش‌های مربوط به قتل‌های تلافی جویانه علیه نیروهای مسلح دولت پیشین ابراز کرده است.

پوتزل نوشته‌است که در نشست با هیات طالبان با تمرکز بر حمایت آلمان از مردم افغانستان، آموزش دختران و پرداخت حقوق معلمان و عبور امن از افغانستان صحبت کرده‌ و نگرانی‌هایش را در مورد قتل‌های تلافی‌جویانه علیه نیروهای نظامی حکومت پیشین نیز ابراز کرده است.

توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان نیز بامداد امروز (چهارشنبه، ۱۰ قوس) در توییتی نوشته‌است که طالبان آگاه هستند که ایالات متحده به شدت نگران گزارش‌ها مربوط به قتل‌های تلافی‌جویانه و ناپدیدشدن اعضای پیشین نیروهای امنیتی افغان است.

وست نگاشته که از طالبان خواسته‌است «تا اطمینان حاصل کنند که وعده عفو آن‌ها در سراسر صفوف‌شان اجرا می‌شود و مسوولان را مورد بازخواست قرار می‌دهند».

وزارت خارجه امریکا نیز روز گذشته با ابراز نگرانی در مورد ادعای نقض حقوق بشر توسط طالبان، از آنان خواسته که به تعهد خود مبنی بر عفو عمومی عمل کند.

این همه در حالی است که روز گذشته(سه‌شنبه، 9 قوس) دیدبان حقوق بشر در گزارش تازه‌ای خود گفته‌است؛ یافته‌های این سازمان نشان می‌دهد که بیش از ۱۰۰ تن نظامیان حکومت پیشین افغانستان از زمان به قدرت‌رسیدن طالبان توسط آنان کشته و هم یا ناپدید شده‌اند. مقام‌های طالبان اما؛ این ادعا را رد کرده است.

نگرانی امریکا و آلمان در مورد ترور و ناپدید شدن نظامیان پیشین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد