سوئیس-و-امریکا-غرق-در-فساد-مالی-و-پولشویی

در تازه ترین گزارش سازمان “شبکه عدالت مالیات” آمده است که ایالات متحده و سوئیس کانون فعالیت های غیر قانونی مالی از قبیل فرار مالیاتی بین المللی، فساد مالی، کلاهبرداری و پولشویی اند.

به گزارش افغان نیوز: شبکه عدالت مالیات می گوید که بین ۲۱ تا ۳۲ تریلیون دلار از ثروت مالی بخش های خصوصی در سرتاسر جهان بصورت ناشناخته و مخفی است.

بر پایه جدیدترین شاخص اختفاء مالی در سال ۲۰۱۸ میلادی، مراکز مالی اصلی جهان پیش از این نسبت به انجام اصلاحات داوطلبانه که از سوی سازمان ملل به منظور حرکت به سمت شفاف سازی بیشتر مالی در خواست شده بود، بی میلی نشان داده بودند.

بر اساس این گزارش، سازمان ملل باید برای مبارزه با اقدامات غیر قانونی دست بکار شود؛ ضمن اینکه هماهنگی جهانی برای پایان دادن به فرار مالیاتی در فرا مرزهای کشورها و مبارزه با فساد مالی لازم است.

همچنان، ثروتمندترین و قدرت مندترین کشورهای جهان برای یک دوره بلندمدت به عنوان بزرگ ترین ریسک های جهان خواهند بود و در میان آنها سوییس و ایالات متحده به عنوان کلید تسهیل دهنده جریانات مالی غیر قانونی هستند.

به گفته این نهاد مالی، بریتانیا در حال در پیش گرفتن سیاست جدا کردن قلمروهای بین المللی خود از ارائه رویه روشن تر در ارتباط با مسئله فرار مالیاتی است.

سوئیس و امریکا غرق در فساد مالی و پولشویی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد