حدود-قضیه-فساد-اداری-بررسی-شد

لوی سارنوالی از بررسی بیش از ۱۵۰۰ قضیه فساد اداری خبر داده، می گوید که این قضایا درمرکز عدلی و قضایی و اداره لوی سارنوالی سپرده شده است.

به گزارش افغان نیوز: جمشید رسولی، سخنگوی لوی سارنوالی امروز یکشنبه( 6 – حوت) درکابل، طی نشست خبری گفت:« لوی ثارنوالی بیش از 1500 قضایای فساد اداری را که درمجموع شامل جرایم جنایی، رشوه، خشونت علیه زنان و اختلاس می باشد بررسی نموده است.

آقای رسولی افزود، از قضایای بررسی شده حدود 400 مورد این قضیه به مرکزی عدلی و قضایی وارد شده و 135 مورد قضیه ای آن اکنون تحت بررسی محکمه و لوی سارنوالی می باشد.

وی علاوه نمود، لوی ثارنوالی درهمکاری مشترک با مرکزی عدلی و قضایی حدود 118 محکوم به جرایم جنایی و فساد اداری را به ثارنوالی معرفی نموده که از این جمله 95 تن آنان محکوم به مجازات شده و 17 تن آنان برآت‌الذمه حاصل کرده اند و 6 نفر دیگر به جرایم نقدی محکوم شدند.

به گفته آقای رسولی، حدود 700 قضیه ای که مربوط به  نظامی و مامورین عالی رتبه دولتی است جهت بررسی به محکمه ذیصلاح فرستاده شده که از این جمله حدود 54 نفر آنان، ممنوع الخروج قرار گرفته اند.

سخنگوی لوی ثارنوالی تصریح نمود که محکمه و مرکزعدلی و قضایی در مجموع از حیف و میل یک میلیارد و 600 هزار افغانی جلوگیری نموده است.

این درحالی است که در هفته گذشته، سازمان بین‌المللی شفافیت به اساس گزارش شاخص سنجش فساد، افغانستان را چهارمین کشور فاسد جهان عنوان نمود.

حدود 1500 قضیه فساد اداری بررسی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد