صد-ها-کودک-یمنی-در-حملات-هوایی-ایتلاف-عربی-جان-باختند

سازمان حقوق کودکان سازمان ملل گفته است که ائتلاف عربی در حملات عمدی به مواضعی در یمن، باعث مرگ صدها کودک شده و به رغم هشدارهای جوامع مدنی و حقوق بشری، به این مساله توجهی نکرده و به روش خود ادامه داده است.

به گزارش افغان نیوز: بر اساس گزارش سازمان حقوق کودکان سازمان ملل، عربستان که سرکردگی این ایتلاف را به عهده دارد؛ روزانه، چندین بار مواضعی را در یمن بمباران می کند که بنا به گزارش سازمان حقوق کودکان سازمان ملل، شماری از آنها کاملا غیرنظامی بوده و حمله کنندگان نیز از ماهیت آن کاملا آگاه بوده و عمدا به بمباران آن پرداخته اند.

دو ماه پیش، یک سازمان حقوق بشری بریتانیایی از دولت این کشور خواسته بود تا فروش اسلحه به عربستان را به دلیل ارتکاب جنایات جنگی این کشور در یمن، متوقف کند.

عربستان در واکنش به گزارش سازمان حقوق کودکان سازمان ملل که ایتلاف عربی را یک "گروه کودک کُش" معرفی کرده است؛ از این سازمان خواسته تا اسم این ایتلاف نظامی را از این فهرست حذف کند.

عربستان گفته است که این گزارش بر اساس اطلاعات بی اساس و اشتباه ترتیب یافته و به محتوای آن شدیدا اعتراض دارد. این اطلاعات با شیوه کاملا غیرحرفه ای جمع آوری شده و هدف اصلی آن بدنام کردن ایتلاف عربی بوده است.

در بیانیه ای که از سوی این ایتلاف صادر شده، آمده است که جرایم جنگی شورشیان حوثی و گروههایی که از آنها حمایت می کنند در این گزارش نادیده گرفته شده و این گزارش کاملا به نفع آنهاست.

ایتلاف عربی فعلا در یمن بر ضد شورشیان حوثی در حال جنگ است و از دولت شکست خورده "عبدالربه منصور هادی" رییس جمهوری فراری یمن حمایت سیاسی و نظامی می کند.

صد ها کودک یمنی در حملات هوایی ایتلاف عربی جان باختند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد