صلیب-سرخ-مصیبت-جنگ-و-کووید-۱۹-را-غیرنظامیان-افغان-متحمل-می‌شوند

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از افزایش تلفات غیرنظامیان در افغانستان ابراز نگرانی می‌کند. به گفته این کمیته در شش ماه اخیر زخمیان جنگ در این کشور دو برابر شده است و ۷۰۰ تن عضو بدن شان را از دست داده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ کمیته بین المللی صلیب سرخ "آی سی آر سی" امروز چهار شنبه( 30، سرطان )  با نشر اعلامیه‌ای افغانستان را یکی از مرگبارترین کشورها برای غیرنظامیان توصیف کرده و گفته است که زنان و کودکان نیمی از تلفات ملکی را تشکیل می‌دهند.

در این اعلامیه آمده است که مردم در کنار جنگ در چند ماه اخیر از شیوع گسترده بیماری کووید-۱۹ شدیدآ متاثر شده اند.

بر بنیاد این اعلامیه، در شش ماه نخست امسال" 49 هزار و 500 " زخمی جنگ، یعنی به گونه اوسط هر روز ۲۷۰ زخمی، در مراکز صحی این کمیته تحت مراقبت و درمان قرار گرفته اند.

به گفته این کمیته، در شش ماه نخست سال روان میلادی ۲۳۶۶ مجروح جنگی تنها به شفاخانه میرویس قندهار آورده شده اند که در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته دو برابر بوده است.

به نقل از این اعلامیه، ایلوا فیلیون، رئیس شعبه افغانستان «آی سی آر سی» گفته است: «ما از تمام طرف‌های درگیر در منازعه می‌خواهیم که کارهای بیشتری برای محافظت از غیرنظامیان انجام بدهند. خشونت‌های مرتبط با منازعه، نا‌امنی‌های فزاینده، تخریب زیربناهای آب و برق، حملات به مراکز و کارمندان صحی از عوامل عمده‌ای است که زندگی افغان‌ها را متاثر می‌سازد.»

 

 

صلیب سرخ: مصیبت جنگ و کووید-۱۹ را غیرنظامیان افغان متحمل می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد