طالبان-از-هر-باشنده-جوزجان-تا-هزار-افغانی-مالیات-می-گیرند

مقامات در ولایت جوزجان می‌گویند: گروه طالبان از هر باشنده ولایت جوزجان از ۵۰ تا ۱۵۰ هزار افغانی مالیات جمع آوری میکند، اگر این روند ادامه پیدا کند باشندگان این ولایت مجبور به مهاجرت خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: نقیب‌‌ الله قادری، ولسوال خانقاه گفته است که گروه طالبان از هر باشنده ولایت جوزجان بین 50 تا 150 هزار افغانی جمع آوری میکند که عمده ترین دلیل جمع آوری این مقدار پول به خاطر آب و کرایۀ زمین می باشد.

آقای قادری گفته است که اکثر مناطق ولایت جوزجان از وجود طالبان پاک سازی شده است اما با ان هم در بعضی مناطق گروه طالبان حضور دارند که از مردم پول و دیگر مواد خوراکه جمع آوری میکنند.

 امرالدین دانشجو، عضو شورای ولایتی جوزجان نیز وضع مالیه بر باشنده‌گان جوزجان از سوی طالبان را تأیید می‌کند و می‌گوید، چنین رویکردهایی سبب شده تا دست‌کم 1500 خانواده اخیراً به ولایت‌های دیگر آواره شوند.

محمدرضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان هم می‌گوید که طالبان در کنار اخاذی پول از مردم، «مواشی‌ آن‌ها را نیز با خود می‌برند.» به گفتۀ او، عملیات برای پاک‌سازی کامل جوزجان از حضور طالبان برگزار شده و تا تصفیۀ آخرین روستا ادامه خواهد داشت.

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، جمع‌آوری پول از مردم محل در این ولایت را رد می‌کند.

 

طالبان از هر باشنده جوزجان 50 تا 150 هزار افغانی مالیات می گیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد