طالبان-از«نیروی-غیر-قانونی»در-برابر-زنان-افغانستان-استفاده-نکنند

سازمان عفو بین‌الملل از طالبان خواسته است تا فورا به استفاده از نیروی «غیرقانونی» علیه مردم افغانستان به‌ویژه زنان و دخترانی که از حق‌شان برای تجمع مسالمت‌آمیز و آزادی بیان استفاده می‌کنند، پایان دهند.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان عفو بین‌الملل روز جمعه( 15 دلو) در توییتی گفته است که تمنا زریاب پریانی، پروانه ابراهیم‌خیل، مرسل عیار و زهرا محمدی که صداهای منتقد علیه سیاست‌های «تبعیض‌آمیز» طالبان در مورد حقوق زنان در افغانستان بودند، اخیرا ناپدید شده‌اند.

به‌گفته‌ این سازمان مرسل را از خانه‌اش و زهرا را از محل کارش در کیلینک دندان‌پزشکی برده‌اند. سازمان عفوبین‌الملل با تاکید از طالبان خواسته است که محل نگهداری زنان بازداشت‌شده را فاش کنند.

رینا امیری، نماینده‌ ویژه امریکا برای زنان افغانستان نیز بازداشت زنان معترض افغانستان را «ناعادلانه» خوانده و از طالبان خواسته است که به این روند نقطه‌ی پایان بگذارند. او همچنین خواستار آزادی زنان بازداشت‌شده، شده است.

این در حالی است که تمنا زریاب پریانی و پروانه ابراهیم‌خیل نزدیک به یک ماه پیش و مرسل عیار و زهرا محمدی به تازگی نا پدید شده‌اند.

طالبان تا کنون ادعای بازداشت این زنان را تایید نکرده اما؛ سازمان‌های بین‌المللی و خانواده‌های دختران بازداشت شده می‌گویند که آنان از سوی طالبان بازداشت و به جای نا معلوم انتقال داده شده اند.

طالبان از«نیروی غیر قانونی»در برابر زنان افغانستان استفاده نکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد