کابینه-طالبان-عواید-از-طریق-بانک‌ها-جمع‌آوری-شود

کابینه امارت اسلامی طالبان فیصله کرده که عواید مالیاتی و غیرمالیاتی تنها از طریق بانک‌ها جمع‌آوری شود و دیگر هیچ اداره‌ حق مصرف عواید خود را ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ این فیصله در بیست‌و یکمین نشست کابینه امارت اسلامی طالبان روز گذشته( دوشنبه، 11 دلو) صورت گرفته است.

در نشست دیروز کابینه‌ی این گروه طرح رفت‌وبرگشت بس‌های مسافربری در مسیر جلال‌آباد- پشاور و قندهار- کویته نیز تأیید شده و ادارات مربوطه موظف شده تا مراحل باقی‌مانده این طرح را تکمیل کنند.

کابینه‌ی طالبان به وزارت شهدا و معلولان نیز وظیفه سپرده است تا طرحی را به‌خاطر کمک به نظامیان معلول دولت پیشین تهیه کند.

در این نشست هم چنان یک هیاتی به رهبری وزارت زراعت و مالداری نیز موظف شده تا برای سرمایه‌گذاران خارجی که در بخش زراعت سرمایه‌گذاری می‌کنند، زمین را مشخص کند.

این در حالی است که فرار عواید و فساد در گمرکات از چالش جدی حکومت پیشین عنوان می‌شد و مقام‌های وزارت مالیه پیشین از فساد در گمرکات و در این وزارت اعتراف کرده بودند.

محمدخالد پاینده، سرپرست وزارت مالیه‌ی دولت پیشین در گفته بود که روزانه هفت تا هشت میلیون دالر عواید دولت به‌دلیل فساد در گمرکات جمع‌آوری نمی‌شود.

کابینه طالبان: عواید از طریق بانک‌ها جمع‌آوری شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد