طالبان-اطمینان-داد-که-از-خاک-افغانستان-علیه-پاکستان-استفاده-نمی‌شود

وزیر خارجه پاکستان پس از دیدار با مقام‌های طالبان گفته است که رهبری افغانستان به پاکستان اطمینان داده است که به هیچ کس اجازه نخواهد داد تا از خاک این کشور علیه پاکستان استفاده کند.

به گزارش افغان نیوز؛ شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان روز گذشته( پنج‌شبنه، 29 میزان) در راس یک هیات وارد افغانستان شد و نتایج سفر یک روزه‌اش به کابل را در یک نشست خبری اعلام کرد.

وزیر خارجه پاکستان گفته که طالبان به ارتش آزادی‌بخش بلوچستان و تحریک طالبان پاکستانی اجازه فعالیت علیه پاکستان از خاک افغانستان را نمی‌دهند. او افزوده است که پنج میلیارد کلدار به افغانستان کمک بشردوستانه فراهم می‌کند.

قریشی تصریح کرد که افغانستان اگر به شفاخانه‌ها، دارو و یا هر اولویت دیگری نیاز دارند، با اسلام‌آباد مطرح خواهد کرد و پاکستان آماده کمک بشردوستانه است.

او افزوده که رهبری دولت موقت طالبان از این‌که اسلام‌آباد در مواقع دشوار به آن‌ها کمک کرده، سپاس‌گزار است.

وزیر خارجه پاکستان وضعیت کنونی افغانستان را «مرحله در حال گذار» توصیف کرد و گفته که پاکستان هر نقشی را در این مرحله ایفا می‌کند تا بر آن غالب شود.

قریشی بیان کرده است که رهبری طالبان حمایت کامل خود از پروژه‌های کاسا – یک هزار، خط لوله گاز تاپی و راه آهن را اعلام کرده است.

او گفته که پس از این افغان‌ها برای عبور از مرز نیاز به اخذ اجازه از وزارت داخله پاکستان ندارند و گذرگاه‌های مرزی کشورش با افغانستان به‌صورت ۲۴ ساعته باز می‌شود.

به گفته قریشی قرار شده است که در روزهای آینده هیات طالبان به پاکستان سفر کند.

این در حالی است که شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته در راس یک هیات وارد کابل شد و با محمد حسن آخوند، رییس الوزرای طالبان دیدار و گفتگو کرد.

طالبان اطمینان داد که از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده نمی‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد