پاکستان-صدور-ویزا-برای-دانشجویان-افغان-را-متوقف-کرده-است

دانشجویان افغان که موفق به دریافت بورسیه‌های تحصلی پاکستان شده بودند، می‌گویند: بیش از ۴۰ روز از شروع درس‌های ما می‌گذرد، اما سفارت پاکستان در کابل صدور ویزا را متوقف کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ میلاد احمد، دانشجوی کامیاب شده در بورسیه ماستری دانشگاه علامه محمد اقبال لاهوری، امروز دوشنبه( 1، قوس ) در این گردهمایی گفت: مدت 40 روز از شروع درس‌های دانشگاه می‌گذرد، اما متاسفانه مسوولین سفارت پاکستان برای محصلین کامیاب شده در بورسیه‌های این کشور ویزا صادر نمی‌کند.

آقای احمد افزود که تمام اسناد‌ها و ریکمندیشن لیتر به شمول کارت دانشجویی از سوی دانشگاه برای محصلین رسیده اما متاسفانه مسوولین سفارت پاکستان و مسوولین امارت اسلامی در این قسمت پاسخگو نیستند.

وی افزود؛ «بار ها محصلین مشکلات شان را با مسوولین سفارت پاکستان و امارت اسلامی در جریان گذاشته اند، اما آنها هیچ توجهی نکرده اند.»

در همین حال، محمد عالم سایی، یکی دیگر از محصلین کمیاب شده با ابراز نگرانی می‌گوید: حدود 150 تن از محصلین که در رشته‌های مختلف شامل بورسیه شده اند، اکنون بی‌سرنوشت مانده و درس‌های دانشگاه آغاز شده متاسفانه مسوولین سفارت پاکستان ویزا صادر نمی‌کنند.

وی از مسوولین امارت اسلامی خواست که به مشکلات محصلین رسیدگی نمایند تا آنان از درس‌های خویش باز نمانند. 

این دانشجویان همچنان به مسوولین سفارت پاکستان هشدار دادند که اگر به مشکلات محصلین توجه جدی صورت نگیرد، دست به اعتراضات مسالمت‌آمیز خواهند زد.

این درحالی است که ده‌ها تن از محصلین افغان در رشته‌های مختلف شامل بورسیه دانشگاه علامه محمد اقبال لاهوری کامیاب هستند و اکنون بیش از 40 روز از آغاز درس شان می‌گذرد.

پاکستان صدور ویزا برای دانشجویان افغان را متوقف کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد