طالبان-با-تروریستان-بین‌المللی-رابطه-دارند

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری می‌گوید: طالبان نشان دادند که در اجرای تعهد خود تظاهر می‌کنند، درحالی‌که از تروریستان بین‌المللی فاصله نگرفته‌اند.

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری امروز چهارشنبه (29 اسد) با اشاره به یک گزارش مشترک یوناما و مقام‌های رسمی وزارت دفاع امریکا در تویتر خود نوشته است که طالبان در امر انجام تعهدات خود در توافقنامه صلح با امریکا مبنی بر قطع رابطه با تروریستان بین‌المللی، تظاهر می‌کنند.

وی افزوده است که یوناما و مقام‌های رسمی امریکا گزارش داده‌اند که طالبان به حمایت از القاعده ادامه داده‌اند و نیز همراه با جنگجویان القاعده حملات مشترکی را بر نیروهای افغان سازماندهی و انجام داده‌اند."

وزارت دفاع امریکا در تازه ترین گزارش خود به کانگرس این کشور گفته از زمانی که توافقنامه صلح با طالبان امضا شده هرچند این گروه هیچ حمله‌ای بر نیروهای امریکایی در افغانستان انجام نداده؛ اما روابط خود را نیز با گروه‌های تروریستی جهانی از جمله داعش و القاعده قطع نکرده‌است.

در این گزارش آمده که طالبان همچنان به حملات خود بر علیه نیروهای امنیتی افغان ادامه داده؛ ولی نیروهای امریکایی نیز در مدت سه ماه گذشته هشتاد درصد حملات هوایی خود را بر طالبان کاهش داده‌اند.

سازمان ملل متحد نیز گزارش داده که طالبان پس از توافقنامه صلح با امریکا، روابط خود را با القاعده و داعش حفظ کرده‌ و همراه با جنگجویان گروه‌های تروریستی حملات خود را بر نیروهای امنیتی افغان افزایش داده‌اند.

این درحالی است که طالبان در اعلامیه خود به مناسبت روز استقلال کشور گفته که این گروه بار دیگر به شکست یک اشغالگر(امریکا) نزدیک شده است.

طالبان با تروریستان بین‌المللی رابطه دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد