غنی-ما-در-موج-پنجم-تروریسم-جهانی-می‌میریم

رییس جمهور غنی ‌گوید که ریشه‌های تروریسم مانند طاعون در منطقه گسترش یافته و ما در موج پنجم تروریسم جهانی زندگی می‌کنیم و می‌میریم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئيس جمهور کشور پس از چاشت روز چهارشنبه(2، میزان) در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از طریق ویدئوکنفرانس، گفت که هرچند افغانستان همزمان با مشکلات متعدد روبروست اما اولویت مهم و عاجل دولت او رسیدن به صلح است.

وی حمایت سازمان ملل از افغانستان در جریان مذاکرات با طالبان را "بسیار حیاتی" خواند و از این سازمان از جمله به خاطر تقاضای آتش بس سراسری قدردانی کرد.

اشرف غنی گفت: "نقش سازمان ملل، شرکا و متحدان بین المللی ما در حالی که تیم مذاکره کننده ما در دوحه مقابل طالبان نشسته، بسیار مهم است. مردم افغانستان در این گفت و گوها یک اولویت روشن و عاجل دارند: آتش بس. پایان فوری خشونت ها بیش از هر چیز دیگر به ما فرصت پیشرفت می دهد."

آقای غنی گفت: "اما این کافی نیست. ما باید برای رسیدن به صلح پایدار در افغانستان به ریشه مشکل تروریسم که منطقه ما را به آتش کشیده بپردازیم و به آن به عنوان یک مشکل و تهدید جهانی رسیدگی کنیم."

رییس جمهور غنی گفت: "رنج پنهان مردم افغانستان به خصوص زنان و کودکان در ۴۰ سال اخیر یادآور اهمیت منشور سازمان ملل و همچنین وعده های محقق نشده آن در حفظ صلح و امنیت بین المللی است."

به گفته وی؛  "ما در موج پنجم تروریسم جهانی زندگی می‌کنیم و می‌میریم. در این موج، شبکه‌های تروریستی جهانی با شبکه‌های جنایی بین المللی ارتباط نزدیک دارند".

غنی تصریح نمود که برای برقراری صلح پایدار در افغانستان، باید ریشه‌های تروریسم را که مانند طاعون در منطقه ما گسترش یافته و به یک تهدید جهانی تبدیل شده برطرف کنیم.

این درحالی است که در ادامۀ گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و زمان‌گیر شدن آن، گزارش‌های مبنی بر موارد اختلافی میان هیأت دولت افغانستان و طالبان به نشر رسیده است. یکی از موارد اختلافی، تأکید طالبان بر مبنا قرار گرفتن مذهب سنی حنفی به عنوان اصول مباحث در جریان مذاکرات گفته شده است.

غنی: ما در موج پنجم تروریسم جهانی می‌میریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد