طالبان-با-تصرف-۱۱۶-ولسوالی-۵۰۰-میلیون-دالر-خسارت-وارد-کردند

کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی می‌گوید که طالبان با تخریب ۲۶۰ ساختمان اداری در ۱۱۶ ولسوالی کشور به ارزش ۵۰۰ میلیون دالر خسارت وارد کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ نادر نادری، رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، امروز پنج‌شنبه(۲۴، سرطان) در یک نشست خبری، گفت که طالبان با تصرف ۱۱۶ ولسوالی به ارزش ۵۰۰ میلیون، دالر تأسیسات عامه را تخریب کرده اند.

وی گفت: « طالبان طی در چند هفته‌ی گذشته در ۲۹ ولایت، ۲۶۰ ساختمان و تعمیر اداری و خدمات عامه را تخریب، حریق، انفجار و یا مورد حمله قرار داده اند که دیگر قابل استفاده نیست.»

به گفته‌ی او، میزان چور و چپاول تجهیزات عامه نیز در ۸۲ ولسوالی ۱۰۰ درصد، در ۱۸ ولسوالی ۷۰ تا ۹۰ درصد، در ۱۴ ولسوالی ۶۰ درصد و در ۳۵ ولسوالی تا ۵۰ درصد بوده است.

آقای نادری، گفت که به دنبال حملات جنگ‌جویان طالب، چهار هزار کارمند خدمات ملکی از خانه‌های شان بی‌جا شده اند. برخی از کارمندان تهدید، لت‌وکوب، زندانی و شکنجه شده اند.

او افزود: «حد اقل پنجاه هزار کارمند خدمات ملکی، به صورت مستقیم متضرر شده اند که در این ولسوالی‌ها خدمات ارایه می‌کردند. زنان کارمند حس تهدید می‌کنند و نمی‌توانند از خانه‌های شان بیرون شوند. در برخی موارد، طالبان اجازه داده اند تا خانم‌هایی که در بخش صحت کار می‌کنند، به کار خود بروند؛ اما آن‌ها را مجبور به استفاده از چادری کرده و گفته اند که باید با محرم از خانه بیرون شوند.»

آقای نادری، گفت که حملات طالبان، سبب شده تا ۱۳ میلیون شهروند افغانستان از خدمات عامه محروم شوند و هم‌چنان صدها پروژه‌ی انکشافی از تطبیق باز بماند.

او خطاب به طالبان گفت: «با حملات شما کی متضرر می‌شود؟ مردم عام. باید بر اساس قونین جهانی، از حمله بر تأسیسات و مردم عام دست بردارید.»

این در حالی است که از دو ماه به این طرف، دامنه‌ی جنگ در افغانستان گسترش یافته و همه‌روزه، چندین ولسوالی در ولایت‌های مختلف، به دست جنگ‌جویان طالب سقوط می‌کند.

طالبان با تصرف ۱۱۶ ولسوالی ۵۰۰ میلیون دالر خسارت وارد کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد