بیش-از-هزار-نفر-به-بیرون-از-افغانستان-منتقل-شدند

یک عضو ناتو می‌گوید که پس از تسلط طالبان بر کابل بیش از ۱۸ هزار نفر از میدان هوایی بین‌المللی به خارج از افغانستان انتقال داده شده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ یک مقام سازمان پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو که نخواست نامی ازو برده شود، امروز(جمعه، 29 اسد) به رویترز گفته است تا کنون بیش از 18 هزار نفر از کابل به بیرون از افغانستان انتقال داده شده اند.

او تاکید کرد؛ اما جمعیت زیادی در بیرون از میدان هوایی کابل به گونه نا امید در تلاش بیرون شدن از افغانستان هستند.

وزارت دفاع امریکا نیز روز گذشته( پنج‌شنبه، 28 اسد) گفته است که عملیات تخلیه از افغانستان را تسریع بخشیده و از روز ۲۳ اسد تاکنون هفت هزار شهروند غیرنظامی افغانستان را خارج کرده است.

هنک تیلور، جنرال ارتش امریکا در یک نشست خبری گفته است که طی ۲۴ ساعت گذشته دوازده فروند هواپیمای باربری «بوئینگ سی ۱۷» نزدیک به دو هزار نفر را به خارج از افغانستان منتقل کرده‌اند.

او افزود٬ ارتش امریکا اکنون برای انتقال روزانه ۵ تا ۹ هزار نفر هواپیمای کافی در اختیار دارد؛ اما شماری دقیق افرادی که از افغانستان خارج می‌شوند به روند بررسی تقاضای خروج این افراد و عوامل دیگری مثل وضعیت هوا بستگی دارد.

ژنرال تیلور افزود: «برای افزایش تعداد افرادی که تخلیه می شوند آمادگی داریم.»

این در حالی است که پس از تسلط طالبان شماری زیادی از شهروندان برای خروج از کشور به میدان هوایی بین‌المللی و میدان هوایی نظامی تجمع کردند که در پی بی نظمی و هرج و مرج چندین نفر کشته شدند.

بیش از 18 هزار نفر به بیرون از افغانستان منتقل شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد