طالبان-باید-به-خواست-سازمان-ملل-پاسخ-مثبت-بدهند

اتحادیه اروپا و کانادا در یک اعلامیه‌ مشترک از طالبان خواسته‌اند که به درخواست سازمان ملل برای اعلام آتش‌بس احترام گذاشته و پاسخ مثبت بدهند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه‌ مشترک اتحادیه اروپا و کانادا که روز یک‌شنبه (۱۶ سنبله) نشر شد، تاکید شده که در مذاکرات صلح، باید قانون اساسی، دستاوردهای حقوق بشری و دموکراسی به خصوص حقوق و آزادی‌های زنان حفظ شود و حفظ این ارزش‌ها شروط کمک‌های مالی و حمایت‌های سیاسی اتحادیه اروپا از افغانستان خواهد بود.

اتحادیه اروپا از تمامی گروه‌های سیاسی افغانستان خواسته که از فرصت تاریخی به میان‌آمده استفاده کنند تا هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شود.

این اتحادیه بر نقش و حضور تمامی جوانب و گروه‌های جامعه به خصوص زنان در روند صلح تاکید کرده‌است.

اتحادیه اروپا و کانادا همچنین از اقدامات حکومت از جمله رهایی هزاران زندانی طالبان برای آغاز مذاکرات صلح استقبال کرده‌است.

این درحالی است که در خبرنامه وزارت خارجه آمده که دولت افغانستان تلاش دارد از فرصت به میان‌آمده برای پایان جنگ از راه مذاکرات بین‌الافغانی استفاده کند.

وزارت خارجه با اشاره به اعلامیه اتحادیه اروپا و کانادا بار دیگر به برقرار شدن آتش‌بس و کاهش فوری خشونت‌ها تاکید کرده‌است.

طالبان تاکنون به درخواست مکرر جامعه جهانی و دولت افغانستان برای برقراری آتش‌بس، پاسخ مثبت نداده‌ و به حملات‌شان ادامه داده‌اند.

اسدالله خالد؛ سرپرست وزارت دفاع ملی می‌گوید، طالبان در آستانه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی برای امتیازگیری حملات‌شان را تشدید بخشیده‌اند.

طالبان باید به خواست سازمان ملل پاسخ مثبت بدهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد