نبیل-به-حکمتیار-چهل-سال-عمر-عزیزت-گذشت

رییس پیشین امنیت ملی با حذف و اضافه کردن چند كلمه در قطعه شعر نظامى گنجوى و در واکنش به اظهارات اخیر گلبدین حکمتیار گفته است که چهل سال عمر عزیزت گذشت/ مزاج تو ازحال (غلامى) نگشت.

به گزارش افغان نیوز: رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی بدون ذکر نام در واکنش به اظهارات گلبدین حکمتیار نوشته است که با ديدن نشست خبرى يكى از بزرگواران اين ابيات پنج گنج (پنج كتاب) كه تقريباً در سن شش سالگى در مسجد خوانده بودم به خاطرم آمد. با معذرت از نظامى گنجوى و اتحاف دعا به روح آن شاعر بزرگ با حذف/اضافه كردن چند كلمه آنرا شريك ميسازم!

چهل سال عمر عزیزت گذشت

مزاج تو ازحال (غلامى) نگشت

همه با هوا و هوس (قدرت)ساختی

دمی با مصالح (عليا) نه پرداختی

مکن تکیه بر (باجوه) ناپایدار

مباش ایمن از بازی (استخباراتى) روزگار

گلب‌الدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، دیروز یک‌شنبه (۴ عقرب)، در یک نشست خبری گفت که گروه طالبان، حکومت برحال را نمی‌پذیرد و به همین دلیل، حکومت موقت تنها راه حل است.

او که در مورد نتیجه‌ی سفر اخیرش به اسلام‌آباد سخن می‌زد، گفت که صلح در افغانستان تامین خواهد شد و او این کار را انجام خواهد داد. به گفته‌ی آقای حکمتیار، دولت پاکستان اطمینان داده که در روند صلح افغانستان صادقانه کار خواهد کرد.

در همین حال، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در توییتی خطاب به حکمتیار گفته است که «این آقا» در چهار دهه‌ اخیر به غیر از چنین جمله‌هایی و مخالفت با نظام‌های بر سر اقتدار،هیچ پیام دیگری به مردم افغانستان نداشته است.

این درحالی است که گلبدین حکمتیار که با دعوت مقامات رسمی پاکستان در یک سفر سه‌روزه به آن کشور رفته بود در نشست خبری در اسلام آباد نیز گفته بود که امریکا در افعانستان شکست خورده و به جز از بیرون شدن دیگر چاره ندارد.

نبیل به حکمتیار: چهل سال عمر عزیزت گذشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد