طالبان-مردم-ولسوالی-مالستان-را-کوچ-اجباری-دادند

جنگجویان گروه طالبان که از مدتی بدینسو ولسوالی مالستان ولایت غزنی را تحت کنترل دارند، ضمن غارت اموال و به آتش کشیدن منازل مسکونی، شماری از افراد ملکی را نیز به گلوله بستند.

به گزارش افغان نیوز؛ خانواده شهدا، زخمیان، بی‌جاشدگان و بازمانده‌های قربانیان جنگ در ولسوالی مالستان ولایت غزنی، امروز یک‌شنبه(۳، اسد) طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که طالبان پس از ورود به خاک این ولسوالی، مرتکب جنایت جنگی شده و غیرنظامیان را به رگبار بسته‌اند. همچنان پس از غارت اموال، منازل مسکونی را نیز به آتش کشیده‌اند. 

آنان می‌گویند: طالبان در مرکز ولسوالی مالستان دکان‌ها را تخریب کرده‌اند.‌ وارد کردن تلفات بر غیرنظامیان و خسارات مالی، باعث بیجا شدن هزاران نفر شده است. 

به گفته آنان؛ ده‌ها خانواده که بیشتر اعضای آن زنان و کودکان اند، آشیانه شان را ترک کرده‌اند و در شرایط بد در مناطق همجوار مالستان و شهر کابل کوچیده‌اند.

علاوه بر این، حضور گسترده جنگجویان طالبان باعث شده است تا فعالیت‌های خدمات دولتی از قبیل ارایه خدمات صحی در شرایط سخت کرونایی نیز متوقف شود. در حال حاضر آسیب‌دیدگان جنگ و آوارگان از دسترسی به هرگونه خدمات صحی و اولیه محروم اند.

در همین حال، محمد سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور، روز گذشته در مراسم تقدیر علمای بامیان و شورای هماهنگی مدارس دینی این ولایت از نیروهای امنیتی، گفت که طالبان با تیرباران مردم بی‌گناه و ربودن زنان و دختران برای نکاح اجباری، نشان دادند که نه تنها حقوق بشر و حقوق زنان برای شان مفهومی ندارند، بلکه در مغایرت با احکام شریعت محمدی قرار دارند.

وی افزود که طالبان از مالستان غزنی گرفته تا سپین بولدک قندهار و تا غور و بادغیس و ولایات شمال کشور و همچنین با تخریب اموال عامه و زیربناهای کشور ضمن سربازگیری اجباری و سپر ساختن خانه‌های مردم، ده‌ها عمل نامشروع دیگر نیز انجام داده‌اند.

این درحالی است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا می‌گوید که مردم افغانستان به شکل وحشتناکی از جنگ و ناامنی رنج می‌برند و برای ختم جنگ باید کارهای زیادی انجام شود.

نصرت کریمی؛ آژانس افغان نیوز

طالبان مردم ولسوالی مالستان را کوچ اجباری دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد